Dutch Digital Design bij SXSW: CreativeNL pakt uit

Dutch Digital Design bij SXSW: CreativeNL pakt uit

23-02-2024 (10:26) - Marketing

Het South by South (SXSW) festival in Austin komt er weer aan en ook dit jaar organiseert Dutch Digital Design een podium. Verschillende partners gaan daar praten over de vraag of virtual-, augmented-, en immersive toepassingen een betere plek van de wereld kunnen maken. Leidt Extended Reality tot beter onderwijs? Of tot een kleinere CO2-voetafdruk?

Tijdens de SXSW zijn er uiteenlopende leiders op het gebied van technologhie, muziek, film en cultuur te zien op het podium. Het is voor de vierde keer dat het festival ook ruimte biedt aan Nederlandse digital design bureaus.

Interessante sprekers

Op 11 maart staan verschillende bureaus, partners van Dutch Digital Design, op het podium. De sprekers zijn Cees Dingler (Creative Director bij Capitola), Anna Offermans en Jeroen van Erp (UX Director en Innovation Strategist bij Fabrique), David Vogel (Executive Experience Director bij code d'azur) en Diederik Veelo, (Chief Innovation Officer bij Ambassadors). Suzanne Visser (Dutch Digital Design) leidt de sessie.

Immersive experiences

CreativeNL, het internationale label van de Topsector Creatieve Industrie en CLICKNL, en New Dutch Wave leiden de missie in Austin. Er is speciale aandacht voor immersive experiences, publieke waarden in het digitale domein, waarbij Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media (ministerie van OCW) en staatssecretaris Digitalisering, Alexandra van Huffelen, ook aanwezig zijn. Er zijn veel partners aangesloten: van startups, scale-ups, gemeenten, ministeries, kennisinstellingen en corporates, tot aan creatieven en bureaus.

Registreren via deze link.


Bureaus

Media

Economisch