Flexibele en aantrekkelijke winkeldisplays als boost voor de verkoop: waar begin je?

Flexibele en aantrekkelijke winkeldisplays als boost voor de verkoop: waar begin je?

16-02-2024 (18:13) - Marketing

Als ondernemer in de detailhandel zal het geen verrassing zijn dat een aantrekkelijke winkelomgeving van groot belang is om de verkoop te boosten. Een display dat binnen en buiten de aandacht trekt zorgt nu eenmaal voor (meer) volk over de vloer en een goede verkoop. Langslopende klanten die niet worden getriggerd zijn een gemiste kans.

Maar hoe creëer je een aantrekkelijke winkel display die ook nog eens flexibel en veelzijdig in te richten is? Bijvoorbeeld voor verschillende seizoenen of acties. Dat kan onder andere met magneetstickers. Hoe dit werkt en waarom dit zo effectief is, leggen we je graag uit.

Voordelen van flexibele winkeldisplays met magneetstickers

Pas jij met regelmaat de displays van de winkel aan? Bijvoorbeeld voor een nieuwe seizoensaanbieding of andere actie? Niets is zo vervelend als je bij het omtoveren van jouw etalage en winkelinrichting blijft zitten met vervelende plakresten die achterblijven op de ramen of schappen van de bestickering.

Hier heb je met magneetstickers geen enkele last van! Je kunt deze promoties eenvoudig aanbrengen en verwijderen van de gewenste plek. Daarbij zijn deze stickers met magneet herbruikbaar, waardoor je ook voor een duurzame oplossing kiest die je ieder gewenst moment weer terug kunt laten komen.

Tips voor een effectieve en aantrekkelijke etalage

Het succes van de winkeldisplay is grotendeels afhankelijk van de inrichting hiervan. Kies je voor het gebruik van magneetstickers, dan is het wel belangrijk dat je deze tools op de goede manier inzet. Je wilt per saldo dat jouw etalage en winkelinrichting de aantrekkelijkste van de hele buurt is.

Zorg daarom voor:
- Een duidelijke layout: Bied de klant overzicht zodat zij makkelijk kunnen navigeren door jouw winkel en in één keer kunnen inschatten wat je te bieden hebt.
- Contrast en kleur: Gebruik deze middelen om de aandacht te trekken van voorbijgangers. Je kunt hiermee belangrijke producten of aanbiedingen benadrukken.
- Grootte en kwaliteit: Benut de beschikbare ruimte effectief met een passende grootte van de display die voldoende aandacht kan trekken.
- Trial & error: Experimenteer met verschillende inrichtingen om te kijken wat de meeste interesse van klanten behoudt.

Doordat je met het gebruik van magnetische stickers zo flexibel bent in de inrichting kun je eenvoudig verschillende indelingen testen. Gebruik zo’n sticker voor dynamische product displays, aangepaste prijskaartjes of seizoensgebonden decoraties: je kunt alle kanten op met jouw ontwerp. Uiteindelijk leert de ervaring het meest welk type inrichting de meeste aandacht oplevert.

Zelf aan de slag met een pakkend ontwerp

Ga je zelf aan de slag met een pakkende inrichting en ontwerp voor een handige magneetsticker? Denk vooraf dan goed na over het doel en de boodschap van deze onderdelen. Je kunt ze hergebruiken, dus een ontwerp met een specifieke datum of inzet voor een eenmalige actie is niet de handigste keuze. Dan kun je beter voor andere promotiematerialen kiezen, welke je ook zelf kunt maken via online drukkerij https://www.reclameland.nl/.

Zorg dat jouw ontwerp visueel aantrekkelijk is, matcht met het merk dat je wilt promoten en denk vooraf na over een passende afmeting en vorm in relatie tot de plek waar je de sticker zal plakken. Door hier bij het maken van het ontwerp al goed bij na te denken kun je het meeste resultaat behalen met een winkeldisplay die de volle aandacht trekt.

 


Bureaus

Media

Economisch