Grünten in de KVK Innovatie top 100

30-11-2021 (12:52) - Marketing

De gemiddelde Nederlander eet te weinig groenten. En dat terwijl deze belangrijke voedingsstoffen bevatten. Grünten wil het eten van groenten op meerdere eetmomenten stimuleren. Met hun Veggie Oats heb je een gezond ontbijt of tussendoortje binnen handbereik. Daarmee maakt het merk gezond eten lekker en gemakkelijk. Met één portie voldoe je al aan 25% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten. Dit bedrijf staat nu in de KVK Innovatie top 100.
 
Maar de echte kracht van Grünten zit hem in de smaak, geïnspireerd op taarten. Zo lekker, dat een gezonde keuze voortaan ook de lekkerste keuze is.
 
De pionier achter het merk is Berend Eberson. Na op zijn zeventiende - als gevolg van veel en ongezond eten - de strijd tegn obesistas gevoerd te hebben, weet Berend alle ins-and outs over de relatie tussen voeding en gezondheid. Hij besluit gezondsheidwetenschappen te studeren en ziet dat de Nederlandse bevolking te weinig groenten eet. Daarom begint Berend te experimenteren met groenten als ontbijt op een lekkere manier, waarna De Veggie oats van Grünten geboren worden.

 


Bureaus

Media

Economisch