HEMA wint de DDMA Customer Data Award 2021

02-12-2021 (18:24) - Marketing

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2021 is vandaag bekend gemaakt tijdens een live talkshow. HEMA maakte de meeste indruk op de jury en sleepte de felbegeerde hoofdprijs in de wacht. Het Hollandse warenhuis troeft daarmee de andere genomineerde organisaties Corendon en VodafoneZiggo af. De publieksprijs ging eveneens naar HEMA, waarvoor kijkers dit jaar voor het eerst live konden stemmen.
 
Juryvoorzitter Kees Groenewoud: “De grote uitdaging voor HEMA was het verhogen van de klantbeleving en de omzet door een relevant productaanbod tot stand te brengen, met bijbehorende communicatie en daarnaast een doordacht kanaalgebruik op basis van concrete klantinzichten. En dat op een manier dat deze werkwijze onderdeel kon worden van de dagelijkse manier van werken. En dat verdient veel waardering. Met de case maakt HEMA op een overtuigende manier duidelijk dat ze hierin aan het slagen zijn. HEMA adresseert in deze case alle uitdagingen die hierbij rol spelen: professioneel data management, zowel technisch als organisatorisch, doordachte inzichten vanuit effectieve analyses en daarnaast een agile maar toch robuste infrastructuur die dit alles mogelijk ondersteunt. Complimenten voor deze winnende case.”
 

Bureaus

Media

Economisch