Holland & Barrett lanceert app: nieuw tijdperk in gezondheidshopping

Holland & Barrett lanceert app: nieuw tijdperk in gezondheidshopping

19-02-2024 (11:44) - Marketing

In een stap naar digitale transformatie, kondigt Holland & Barrett Nederland de lancering aan van een nieuwe app. Deze innovatie markeert het begin van een nieuw tijdperk in gezondheidshopping.

Na een succesvolle lancering in de UK is de Nederlandse Holland & Barrett-app nu ook beschikbaar in de App Store en Play Store. De app brengt het beste uit de natuur direct naar de smartphone en biedt toegang tot een uitgebreid assortiment van hoogwaardige gezondheidsproducten. "We zijn verheugd over de lancering van onze app," zegt Laura Swaan, senior CRM Marketeer bij Holland & Barrett Benelux. "Dit is meer dan een shopping tool. Het is een stap naar het vormen van een community waarin wij onze klanten nog beter ondersteunen in het maken van gezondere keuzes en een gezonde levensstijl.”

Adviesrol

De kern van de strategie van de gezondheidswinkelketen is de sterke adviesrol die het voor de klanten wil vervullen. De app zal uitgroeien tot een centrale plek voor advies, waarbij de winkelvloer en het online platform naadloos geïntegreerd worden. De ingebouwde productscanner in de app is een waardevolle toevoeging voor de winkelervaring en slechts een voorproefje van wat komen gaat. Binnenkort zal de app het volledige adviesplatform van Holland & Barrett bevatten. Het plan is om consultatieruimtes, ook wel de Health & Happiness Studio’s genoemd, samen met online videoconsulten te integreren in de app. Dit zal een holistische benadering voor klanten mogelijk maken, direct vanaf hun smartphone.

CRM-mogelijkheden

De app opent ook nieuwe deuren voor engagement met klanten. Met het CRM-systeem Braze kunnen er pushberichten verstuurd worden en content cards gebruikt worden. Hierdoor is er een mogelijkheid om relevante en gepersonaliseerde communicatie met klanten te voeren. Het verzamelen en analyseren van app-gegevens helpt om de klanten nog beter te begrijpen en te bedienen.

Naast de app zijn de recente digitale campagnes, ontwikkeld in samenwerking met United Playgrounds, gericht op het aantrekken van nieuwe klanten en het verdiepen van de betrokkenheid bij bestaande klanten. Deze initiatieven, waaronder gratis persoonlijk advies en exclusieve aanbiedingen, zullen geïntegreerd worden in de app om een naadloze ervaring te bieden. Daarnaast opent de app een deur naar een nieuwe loyaliteitspropositie waarbij inloggen als voordeelkaarthouder de eerste stap is in een reeks van interessante, nieuwe mogelijkheden. 


Bureaus

Media

Economisch