Holy Motion maakt nieuwe commercial Picnic

Holy Motion maakt nieuwe commercial Picnic

01-03-2024 (10:20) - Marketing

Animatiestudio Holy Motion heeft de nieuwe commercial voor online supermarkt Picnic gemaakt. Het Picnic-wagentje speelt de hoofdrol in de stop-motionfilm die vrijdagavond in première gaat op de landelijke televisie. 

De Arnhemse animatiestudie is een specialist in de onderscheidende filmtechniek stop-motion. In 2022 won de filmstudio drie Gouden Kalveren voor de film Knor. Regisseur Mascha Halberstad maakte inmiddels meerdere commercials voor de online supermarkt waarin het elektrische bezorgwagentje telkens de hoofdrol kreeg.

Tijdrovende klus

De nieuwste commercial in de reeks was volgens producent Marleen Slot van Holy Motion extra tijdrovend: “We hebben een distributiecentrum nagebouwd en moesten daardoor werken met verschillende schaalgroottes. Dat was nodig om diepte te creëren. Het leverde extra werk op, waardoor we circa vier maanden zoet waren." 

Eigen merk

Michiel Muller, medeopricher van Picnic, vertelt verder: "In de commercial daalt het Picnic-wagentje af in een distributiecentrum waarmee de nadruk wordt gelegd op het grote assortiment van de websuper. We staan bekend als de supermarkt op wielen. In de reclame spelen we met dat beeld door er ‘een enorme online supermarkt’ van te maken. Geestig, aangezien onze kleine wagentjes een enorm assortiment vervoeren.” Over 2023 steeg het productassortiment van de online supermarkt dankzij de toevoeging van het eigen merk met 30 procent.

Zie hieronder het eindresultaat: 


Bureaus

Media

Economisch