ID&T Groep en AB InBev sluiten meerjarig strategisch partnership

ID&T Groep en AB InBev sluiten meerjarig strategisch partnership

13-02-2024 (07:00) - Marketing

Evenementenorganisator ID&T en bierbrouwer AB InBev hebben een meerjarig strategisch partnership gesloten. De samenwerking heeft betrekking op vrijwel alle evenementenmerken van de ID&T Groep, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Dominator, Amsterdam Open Air en Vunzige Deuntjes Festival. De samenwerking concentreert zich op de biermerken Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, en Corona.

De focus van het partnership ligt op het versterken van de beleving van miljoenen fans van ID&T, zowel live als digitaal. De gezamenlijke inspanningen richten zich op de ontwikkeling van verkoop- en marketingactivaties, waarbij innovatieve campagnes worden gecreëerd die de festival bezoeker aanspreken. ID&T en AB InBev willen de doelgroep verrassen, inspireren en activeren met marketingactivaties rond thema’s zoals duurzaamheid, innovatie en verantwoord alcoholgebruik en andere thema’s die passen binnen hun belevingswereld.

Martijn van Daalen, CCO ID&T Groep: ‘’We zijn ontzettend blij met deze nieuwe samenwerking met ’s werelds grootste bierbrouwerij. AB InBev heeft een sterk en breed merkenportfolio dat perfect aansluit bij onze doelgroep. Zowel in Nederland als internationaal omarmen Bud en Corona de muziekcultuur met een sterke focus op het creëren van unieke experiences, net zoals ID&T. We kijken ernaar uit om samen met Bud en AB InBev creatieve campagnes te ontwikkelen die bijdragen aan de beleving van onze miljoenen fans.”

Jasper Kessels, Horeca Directeur AB InBev: ‘’ID&T is één van de grondleggers van wereldwijde elektronische muziekevenementen en heeft dankzij haar evenementenplatform een zeer sterke connectie met onze doelgroep. AB InBev wil met Bud – een merk dat staat voor optimisme en ambitie - verder groeien in Nederland en een nieuwe generatie festivalgangers inspireren om alles uit het leven te halen wat erin zit. Deze samenwerking past daarom naadloos binnen de sponsorstrategie van AB InBev. De ‘smooth’ en verfrissende smaak van Bud matcht ook met alle high-energy festivals van ID&T en deze samenwerking biedt ons een unieke kans om te tonen waar AB InBev en Bud voor staan en de fans te voorzien van onvergetelijke experiences.”


Bureaus

Media

Economisch