Mijn Melk introduceert de Bag in Box voor de horeca

Mijn Melk introduceert de Bag in Box voor de horeca

06-02-2024 (10:21) - Marketing

Mijn Melk, het zuivelmerk dat bekend staat om de opschuimkwaliteit van hun verse koemelk, introduceert de Bag in Box.

Het product is ontwikkeld voor het foodservicekanaal en zorgt ervoor dat horecaprofessionals, cateraars en barista’s efficiënter kunnen werken doordat er tussendoor minder vaak verpakkingen gepakt en geopend hoeven te worden. Dat scheelt tijd én beperkt de hoeveelheid afval. Zo maakt het zuivelmerk het catering-, en horecalocaties makkelijker om te kiezen voor duurzame melk.

Duurzame keuze

De zuivelproducten van Mijn Melk waren tot op heden voornamelijk verkrijgbaar bij supermarkten en cateringlocaties, maar het merk breidt haar activiteiten uit. Zij wil een nieuwe markt penetreren met deze introductie. Daarbij kondigt het merk direct de samenwerking aan met de populaire brunch-keten Teds. De introductie van Mijn Melk in het foodservicekanaal is een praktische en duurzame keuze. De melk voor de Bag in Box wordt, net als bij de retailverpakkingen, lokaal gemolken en op het erf van de boer verpakt. Doordat de melk een hoger vetpercentage (gemiddeld 4 tot 4,5%) heeft dan de meeste melk (3,5%), ontstaat na zowel handmatig als automatisch opschuimen een heel stabiel schuim voor cappuccino’s en lattes.

Bag in Box

De Bag in Box is beschikbaar in een 10L verpakking. Het product zit in een plastic zak, in een kartonnen doos en heeft daarom een minimale hoeveelheid gemakkelijk te scheiden afval. Door middel van verschillende type aansluitingen op de zak kan deze aangesloten worden op diverse koffieopschuim & melkmachines. Zo is deze bijvoorbeeld geschikt voor melkdispensers in de catering, maar ook voor latte art machines in premium koffiezaken.

Nieuwe markt

Mijn Melk penetreert met de introductie van de Bag in Box een nieuwe markt. Corina van Mourik, salesmanager bij Mijn Melk: “We zien dat veel horecaondernemers duurzaamheid hoog in het vaandel hebben, maar de keuze in duurzame producten is nog niet zo groot voor grootverbruikers. Zij zijn op zoek naar producten die een lagere impact hebben op het milieu en lokaal worden geproduceerd. Daarom beschouwen we deze introductie als een logische, maar nodige stap in ons eigen ontwikkelingsproces en in de ontwikkeling van de markt.”

Samenwerking

Mijn Melk kondigt daarbij direct de samenwerking aan met het succesvolle horecaconcept Teds All Day Brunch. Teds heeft elf locaties in onder andere Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Utrecht en diverse andere grote steden. Mijn Melk past bij de bedrijfsfilosofie van Teds met hun focus op duurzaamheid en kwaliteit. Sanne Huisman, medeoprichter van Teds: “De melk van Mijn Melk vinden we lekkerder dan reguliere melk. Daarnaast laat het zich gemakkelijker bewerken tot stabiele opschuimmelk voor de koffie.” De melk die afkomstig is van Mijn Melk boer Reijer Rotgans wordt door horecagroothandel VHC Jongens op de boerderij van Reijer opgehaald en daarna naar de Teds vestigingen gebracht.  


Bureaus

Media

Economisch