Nederlandse startup Mojo Maté met bio cafeïne-drankjes nu bij Albert Heijn

Nederlandse startup Mojo Maté met bio cafeïne-drankjes nu bij Albert Heijn

26-02-2024 (12:51) - Marketing

Naast koffie en energiedrankjes is er een nieuw alternatief voor je dagelijkse cafeïne: Mojo Maté. De startup van jeugdvrienden Lars van Kranenburg (26) en David Damman (26) hebben met hun kleurrijke, natuurlijke maté drankjes een plek veroverd in het schap van 1200+ Albert Heijn-winkels in Nederland en België, in de smaken Original en Passionfruit. Daarnaast zijn de drankjes ook te koop bij ruim 170 AH To Go-locaties.

Mojo Maté heeft een frisse smaak, iets vergelijkbaar met ijsthee, maar dan met evenveel cafeïne als een kop koffie. De sprankelende, functionele drankjes zijn laag in calorieën en biologisch. De basis dis e biologische maté, waarbij ook fair-trade lonen worden betaald aan de lokale werknemers.

Het merk wil met de felle kleuren en vrolijke branding creativiteit en positiviteit uitstralen. “Je moet een glimlach krijgen als je er naar kijkt, als je een Mojo Maté drinkt en daarna als je ziet waar het merk voor staat. Good vibes, daar willen we voor zorgen. Met Albert Heijn als nieuwe partner, gaat dat zeker goed komen", aldus David Damman. “Als je ergens goede dingen in stopt, krijg je er ook goede dingen uit. In ons geval is dat, letterlijk, goede energie", zegt Lars van Kranenburg.

Van backpacken naar innovatieve startup

Het avontuur begint na het ontdekken van maté tijdens het backpacken in Argentinië. De jongens raken geïnspireerd en besluiten wat maté mee naar Nederland te nemen. Na een periode van experimenteren, ontwikkelen ze de receptuur voor hun maté drankjes. In maart 2022 vullen ze de eerste drankjes met de hand bij een lokale craft brouwerij in Zaandam. Hier werken ze, ondersteund door vrienden, dagen lang in de fabriek. Van 8:00 tot 20:00 wordt elke fles - stuk voor stuk - door de machine gehaald, gelabeld en gedopt. Elke Mojo Maté gaat minstens 5 keer door iemands handen voordat ze in een doos belanden. Na een dag werken hebben ze 3.000 flesjes, klaar voor de verkoop. Met een koeltas over de schouder, stappen ze bij trendy horeca in de Randstad binnen en begint het balletje te rollen.

Twee jaar later zijn ze terug in Zaandam, bij het hoofdkantoor van de grootste supermarktketen van de BeNeLux. Het resultaat: Mojo Maté is vanaf deze week beschikbaar in ruim 1200 Albert Heijn-winkels in Nederland en België.
 


Bureaus

Media

Economisch