Ook Malibu speelt in op carnavalsseizoen

26-01-2024 (13:21) - Marketing

Met slechts enkele weken te gaan tot het Carnavalsseizoen, is het zuiden van ons land alweer bezig met de voorbereidingen.

Dit jaar speelt Malibu hier actief op in door een splinternieuwe carnavalscampagne te lanceren, bedacht en ontwikkeld door Crocodile Agency - in samenwerking met de Brabantse artiest Gullie, zijn team en RubenPaulRuben. Dit resulteerde in de catchy carnavalshit 'Hos Hos Hos op Barbados'.

Gullie

Tijdens '3 Uurkes Vurraf', de traditionele aftrap van het Brabantse carnaval, werd Gullie vorig jaar nog bekroond als winnaar van 'Kies je Kraker'. Zijn lied ‘Ladders Zat’ werd door het publiek uitgeroepen tot de absolute carnavalshit van 2023. En dit jaar is hij opnieuw van de partij met zijn splinternieuwe carnavalsnummer ‘Hos Hos Hos op Barbados’, dat deel uitmaakt van de nieuwe carnavalscampagne van de kokos rum Malibu.

Mehmet Albayrak, Brand Manager Benelux Malibu: “Met Malibu willen we niet alleen de zomer claimen, maar de switch maken naar een vrolijke, zomerse mindset gedurende het hele jaar. Carnaval is een moment waarbij veel Nederlanders samenkomen en het leven vieren; iets wat goed past bij Malibu en onze filosofie ‘Do Whatever Tastes Good’. De samenwerking met Gullie is precies waar we naar op zoek waren. Het is een catchy nummer geworden, dat straks in het zuiden van het land door alle speakers knalt. Hoe geweldig dat duizenden mensen straks 'Ik vat de horens bij de koe en bestel een Malibu' meezingen!"

Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: “Nadat we afgelopen zomer een influencer-campagne voor Malibu hebben gemaakt, kregen we nu de opdracht om een Carnavalshit te creëren met een bekende Carnavalsartiest die de next gen (18-30 jaar) aanspreekt. Met als doel: Malibu te positioneren als het perfecte drankje om te genieten tijdens Carnaval. We hebben de krachten gebundeld met productiepartij RubenPaulRuben en het team van de beste carnavalsartiest van 2023; Gullie. Dit resulteerde in een carnavalsnummer, videoclip en diverse campagne visuals.”

Credits

Klant: Pernod Ricard, Malibu
Marketing Manager, Benelux: Ulas Karasu
Brand manager, Benelux: Mehmet Albayrak
Bureau: Crocodile Agency
Business Owner: Lonneke de Boer
Creative Owners: Sterre Kunzler, Team Gullie
Project Management: Saskia Robaard, Feline Heeling
Creatie video: RubenPaulRuben
Creatie song: Team Gullie, Soundsright
Creatie stills: Jurre Rompa


Bureaus

Media

Economisch