Opvallende inzichten bij Dutch Marketing Thesis Award

02-04-2019 (13:30) - Marketing

De Nederlandse marketingwetenschap heeft internationaal gezien een goede reputatie. De afstudeerscripties van marketingstudenten aan Nederlandse universiteiten leveren dan ook opvallende inzichten op die bruikbaar zijn in de praktijk. De beste thesis wordt daarom ieder jaar door Platform Innovatie in Marketing (PIM) beloond met de 'Dutch Marketing Thesis Award'. 
 

Om een brug te leggen tussen wetenschap en praktijk brengt PIM in nauwe samenwerking met Marketing Associatie Nederland de beste marketingafstudeerscripties onder de aandacht. Dit jaar gebeurt dat tijdens het event 'The war for (marketing)talent', dat op maandag 15 april 2019 plaatsvindt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
 

Daar presenteren de vier beste marketingscriptanten van Nederland de uitkomsten van hun onderzoek. De scripties zijn in 2018 beoordeeld met minimaal een 8,5. Het onderzoek moet over duidelijke managementimplicaties te beschikken. Daarnaast maakt de persoonlijke presentatie onderdeel uit van de beoordeling. Een professionele jury beoordeelt de theses plus presentaties en kiest de winnaar.


Genomineerden:

• Daphne Oldenburger, Universiteit van Amsterdam: ‘Playing the flexibility card: who do organizations attract by offering flexible work practices and how?
• Bradley de Leeuw, Tilburg University: ‘A large-scale analysis of observational methods for advertising measurement: enhancing existing approaches using propensity score matching’;
• Olaf van der Burg, Erasmus Universiteit Rotterdam: ‘Gains and pains of upgrading the dining atmosphere: a natural field experiment in the fast food industry’;
• Nick Roode, Rijksuniversiteit Groningen: ‘The impact of door-to-door store flyer content decisions on customer behavior: a quantitative research.
Eerdere winnaars van de award zijn Mike Broeren en Manon Struijs, beide voormalig studenten van de Universiteit van Tilburg.


'PIM vindt het belangrijk om aandacht te schenken aan zowel wetenschappelijk marketingonderzoek als de ontwikkeling van jong talent', stelt juryvoorzitter Hans Molenaar. 'Daarom heeft het platform deze award in het leven geroepen. De genomineerden laten in hun afstudeermarketingscripties wetenswaardige bevindingen zien die bijzonder interessant voor het marketingvakgebied. Deze onderzoeksresultaten zijn zonder uitzondering uitermate relevant voor de dagelijkse marketingpraktijk, van start-up tot en met multinational.'
 


Bureaus

Media

Economisch