Seepje lanceert navulbare shampoo en douchegel in nieuwe stijl

Seepje lanceert navulbare shampoo en douchegel in nieuwe stijl

20-02-2024 (12:46) - Marketing

Het duurzame zeepmerk Seepje roept Nederlanders in een landelijke OOH campagne op om te stoppen met het kopen van hun flessen. Het is de opvallende introductie van hun nieuwe navulbare shampoo en shower gel. De campagne is in een volledig nieuwe huisstijl en werd ontwikkeld door creatief bureau Higuita.

Carlien Verplanken, marketing manager bij Seepje: ‘We zijn erg trots dat we nu ook de badkamer veroveren met onze nieuwe doucheproducten, die ook nog eens hervulbaar zijn. Wat ons betreft wordt navullen van shampoo en douchegel heel normaal voor consumenten die duurzamer willen leven. Dit verdient dan ook een opvallend statement dat aan het denken zet.’ Er is gekozen voor de inzet van een langlopende out-of-home campagne in Nederland, i.c.m. landelijke dagbladadvertenties en online media.

Einde aan 4,2 miljoen kilo plastic

Seepje oprichter Jasper Gabriëlse: ‘In Nederland gooien we samen elk jaar 84 miljoen shampooflessen zo de prullenbak in. Als je dit nog eens verdubbelt met shower gels, gaat het om 4,2 miljoen kilo onnodig plastic per jaar, alleen in Nederland. En daarbij bestaat 80% van de shampoos of shower gels uit water. Dit moet ook allemaal vervoerd worden door vrachtwagens. En door jezelf, in je boodschappentas. Jaarlijks verplaatsen we hierdoor samen zo’n 50 miljoen liter water. Als we dit met Seepje kunnen verkleinen, door mensen te laten navullen, zetten we een hele belangrijke stap voor een schone zeepwereld.’

Seepje vernieuwt zichzelf én de categorie

De introductie van de nieuwe doucheproducten past in de missie van Seepje om de zeep categorie te vernieuwen met een duurzame keuze. Om die missie kracht bij te zetten heeft het haar visuele identiteit met behulp van creatief bureau Higuita vernieuwd. Niek Eijsbouts, oprichter en creatief directeur van Higuita: ‘Het verdient bewondering hoe Jasper en Melvin vanuit één duurzaam product idee niet alleen een bedrijf uitbouwen, maar ook met hun team de categorie weten op te schudden. Met de nieuwe visuele identiteit en campagne-uitingen stellen we Seepje in staat om nog meer harten te winnen. 'Altijd een tikkeltje activistisch, maar mét wasplezier.’

Bekijk hier de campagne-uitingen.

Credits

Creatief bureau: Higuita
Creative director: Niek Eijsbouts
Art-director: Joost Leek
Copywriter: Jan-Wicher Emmens
Verantwoordelijk bij Seepje: Carlien Verplanken, Hester Foppen, Janne Jansen, Jasper Gabriëlse
 


Bureaus

Media

Economisch