Transavia wint Dutch Marketing Awards 2019
28-03-2019 (09:02) - Marketing
Transavia was gisteravond winnaar van de Dutch Marketing Awards 2019, in de categorie Internal Branding Company of the Year. Deze prijs wordt toegekend aan een organisatie die aantoonbaar effect heeft geboekt met internal branding, zowel intern als in de markt.
Juryvoorzitter Guy van Liemt loofde Transavia om het bereiken van vele mijlpalen in 2018. ‘Er is veel bereikt in het versterken van het merk, zowel intern als extern. Deze stappen hebben bijgedragen aan de positieve resultaten die Transavia het afgelopen jaar heeft geboekt; 2018 was financieel gezien het beste jaar ooit en Transavia heeft haar merkbekendheid, voorkeur en gebruik verder verstevigd.'
Het merk is sinds 2018 een belangrijke strategische pijler in de overall Transavia strategie. In dat jaar is de samenwerking tussen merk en de verschillende disciplines opgezocht zoals HR, Organisational Development & Commercie.
bevlogen medewerkers
Ook de eigen medewerkers dragen het merk uit, door dagelijks vriendelijk en openhartig te zijn. Deze interne kracht weet Transavia ook extern goed neer te zetten zoals in de YouTube series als Welkom aan Boord en People of Transavia.
De prijs kwam op een bijzonder moment. 'Een dag waarop 183 passagiers in Dubai strandden en we voor hen onze merkbelofte juist níet konden waarmaken', zegt Mattijs ten Brink, CEO van Transavia. 'Maar juist als lerende organisatie zullen we deze situatie uitgebreid evalueren en er ook nu nog alle stappen zetten om de afwikkeling voor de passagiers zo goed mogelijk te regelen.' Hij ziet de Award dan ook vooral als een erkenning voor de bevlogenheid waarmee alle collega's zich dagelijks inzetten voor de passagiers.
Foto door: Bart van der Putten