Websuper Picnic doopt 50e elektrische autootje in Utrecht

11-07-2016 (16:20) - Marketing

Online supermarkt Picnic neemt zijn 50e elektrische autootje in Utrecht in gebruik. Bij de financiering van de groeiende vloot elektrische autootjes werkt Picnic nauw samen met leasemaatschappij DLL (voorheen De Lage Landen), een volle dochter van Rabobank.
 
Door deze samenwerking kan Picnic haar duurzame doelstellingen halen. 'Deze autootjes zijn helemaal door Picnic zelf ontworpen en voorkomen uitstoot van fijnstof in binnensteden', aldus Wim Visser, senior vicepresident van DLL. 'Het innovatieve en duurzame karakter was voor ons een belangrijke reden om dit unieke autootje te financieren.” Picnic en DLL zijn in gesprek over verdere samenwerking voor uitbreiding van de vloot.'
 
Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.

Bureaus

Media

Economisch