Dit zijn de TikTok najaarstrends

16-11-2023 (10:41) - Media

De dagen worden steeds donkerder en korter en het druilerige weer kan voor een sombere sleur zorgen. Maar hoewel het buiten donker is, maakt het najaar binnen ruimte voor nieuwe trends en hobbies. De herfst leeft namelijk op TikTok, zo blijkt uit data vanuit het platform.

Met inmiddels 5,7 miljoen Nederlandse gebruikers is TikTok een weerspiegeling van de Nederlandse samenleving en een plek waar trends op het gebied van popcultuur en lifestyle ontstaan. Daarom deelt TikTok vanaf nu iedere maand rechtstreeks de laatste trends binnen de Nederlandse TikTok-community, gebaseerd op realtime data van het platform. Deze maand staan najaarstrends centraal.

#Herfst

Nederlandse TikTok gebruikers keken afgelopen maand meer dan 72 miljoen keer naar #fall content op TikTok en meer dan 17 miljoen keer naar #herfst content. Tot de meest populaire hashtags in Nederland gerelateerd aan de herfst behoren: #autumn, #fallnails, #autumnfashion, #autumnaesthetic, #fallfoutfits. In de Nederlandse TikTok community draait het herfstthema vooral om mode, beauty, hobbies en Sinterklaas. TikTok neemt je mee in opvallende najaarstopics onder Nederlanders. Zo kom je die 'grauwe' tijd tot de feestmaand wel door.

#Sinterklaas

Ook al is kerst in aantocht, laten we dit najaar vooral onze eigen Nederlandse feestdag Sinterklaas niet vergeten. De hashtag #sinterklaas werd afgelopen maand maar liefst 25M keer bekeken en Creators delen volop Sint inspiratie. Naast de vele trends en video's rondom kerst leeft en speelt er nog veel meer binnen de TikTok comunnity. Dit zijn de meest trending hashtags en topics op TikTok in Nederland op dit moment*
1. #sinterklaas
2. #adios2023
3. #sinterklaasjournaal

#Songs

Dit zijn de drie meest populaire songs van de afgelopen maand.
1.SKEU SKEU
2.De leven - Sped up
3. Beaut Automotivo Tan Tan Tan


Bureaus

Marketing

Economisch