Generation Next in Fonk Magazine: praten over een gedeelde toekomst

16-08-2023 (10:30) - Media

Wie vakantie heeft en (bijna) is uitgerust, heeft de neiging om na te denken over zichzelf, de toekomst en de rol die jij zelf in die toekomst kan spelen. Hoeveel sommige generaties ook van elkaar verschillen, hierin lijken we allemaal op elkaar. In Fonk magazine 370 maken we in aanloop naar een nieuw seizoen de balans op.

In ons tweede zomerdossier pluizen we onder meer de ambities en visies van Gen Z uit en zetten die waar mogelijk in het perspectief van eerdere en latere generaties (Generatie Alfa is coming!). Niet alleen door over hen te praten.  maar vooral ook door mèt hen te praten. Luister naar, of liever gezegd, lees het verhaal van Renee van den Oetelaar van Boomerang FT, of bekijk de illustraties van ‘niet creative’ Myrna Hendricks en je struikelt meteen over hun drive en passie. Datzelfde gevoel vind je ook terug in het verhaal van Lars Reimink over het VIA-initiatief Just Getting Started.

Conclusie: ‘drive’ is een gemene deler die je dwars door alle generaties tegenkomt. Daarmee ligt de conclusie voor de hand dat mensen van àlle generaties meer met elkaar gemeen hebben, dan je op het eerste gezicht zou denken. Onder het moitto Work Hard, Play Hard gaan we in Fonk magazine 370 op onderzoek uit.

Naast de input van Gen Z zelf, in deze uitgave ook een stukje opbouwende opinie over de werkbalans van Gen Z en een enkele voorspelling over wat Gen A gaat brengen (de oudsten zijn tenslotte alweer 15 jaar), aangevuld met handige onderzoeksresultaten van het Amsterdamse Youngworks. Plus: de magazine-keuze van Nynke van Bemmel, die met haar 21 jaar de jongste webredacteur is op de redactie van Fonk. En geloof het nu maar: magazines in allerlei verschijningsvormen doen het óók bij Gen Z nog steeds heel erg goed.

En er zijn nog meer plussen in dit extra dikke zomernummer: de melk van Kalverliefde moet wat ons betreft de wereld gaan veroveren (lees de challengerstory van Janine van der Drift!) of de altijd insiprerende Anja Froeling (Selmore) in de reeks Female Agency Stories.

Koop Fonk magazine los of neem een abonnement

Ons advies: zak nog even achterover en 'verorber' dit tweede, een-na-laatste Hoog Zomernummer van 2023! Wil je Fonk magazine 370 lezen, maar heb je geen abonnement? Bestel 'm dan gewoon los. Je kan kiezen uit print of digitaal. Ga je voor print, wees er dan snel bij, want we zijn meestal snel uitverkocht. Koop hier een los exemplaar!

Ga je liever voor een abonnement? Kijk dan hier wat de mogelijkheden zijn.

 


Bureaus

Marketing

Economisch