Metro viert jubiluem met nieuwe tagline

17-06-2024 (11:02) - Media

Nieuwsmerk Metro bestaat deze week 25 jaar en viert dat met onder andere de nieuwe tagline ‘Waar verhalen nieuws maken’.

Sinds 1999 is het nieuwsplatform actief. Inmiddels is Metro volledig online. 

Voorheen was de papieren krant vooral geliefd bij reizigers in het openbaar vervoer. Online heeft Metro maandelijks drie miljoen lezers. Metro-hoofdredacteur Amarins de Boer: “In een veranderend medialandschap hebben we Metro succesvol en relevant weten te houden”. 

Verhalen door lezers

Met de viering van het 25-jarig bestaan lanceert Metro vandaag de nieuwe tagline: ‘Waar verhalen nieuws maken’. De Boer: “Bij Metro spelen verhalen van lezers een belangrijke rol. Vragen van onze lezers vormen de basis voor onze journalistiek. We gaan in gesprek met lezers en experts. En waar meningen over het dagelijkse nieuws voorheen ruimte kregen op de brievenpagina, ontvangen we nu nog altijd tientallen lezerscolumns per week.

Jubileumweek

Tijdens de jubileumweek kijkt Metro samen met experts vooruit naar de journalistieke toekomst over tien jaar. Metro-lezers met bijzondere jubileumverhalen krijgen een podium en er zijn dagelijks winacties.

Metro maakte jarenlang deel uit van het onafhankelijke Metro International. Vanaf de tweede helft van het Metro-bestaan hoorde de krant bij Telegraaf Media Groep en nu valt het merk onder Mediahuis, uitgever van onder meer De Telegraaf en NRC. Jelle Leenes was de allereerste hoofdredacteur, Jan Dijkgraaf volgde hem op. 


Bureaus

Marketing

Economisch