Snapchat lanceert opnieuw AR-verkiezingslens
Snapchat lanceert met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties opnieuw de AR-verkiezing Lens. Van 12 tot 22 november staat Snapchat in het teken van de aankomende verkiezingen! Met deze campagne wil het ministerie jongeren aanmoedigen om te stemmen.
Wanneer je in de app de lens selecteert, worden twee virtuele stembussen geplaatst in de ruimte waar je je bevindt. Vervolgens verschijnen verschillende stellingen en kun je 'juist' of 'onjuist' stemmen om je kennis te testen over de Tweede Kamerverkiezingen. Op 17 november gaat deze lens live. Iets eerder, vanaf vandaag (15 november) telt de app dagelijks af tot de verkiezingen via een filter. Ook zijn vanaf vandaag speciale verkiezingsstickers te gebruiken. Op 22 november, verkiezingsdag, komen nog twee filters beschikbaar: één voor mensen die gaan stemmen en één voor mensen die al hebben gestemd.
Niet de eerste keer
Dit is de derde keer dat het ministerie met Snapchat samenwerkt om jongeren aan te moedigen om te gaan stemmen. Tijdens de Provinciale Staten- en waterschapsverkiezingen voerde het al een vergelijkbare campagne die succesvol was.