Teads pakte tweede plaats bij GfK-bereiksonderzoek
De nieuwe cijfers van het GfK-bereiksonderzoek voor het eerste kwartaal laten een verschuiving zien in de top 3 van online mediabereik in Nederland. DPG media staat nog steeds op de eerste plaats, maar Teads heeft nu officieel de tweede plek veroverd. Het bereik van Teads is daarmee groter dan Youtube en Facebook. Het internationale mediaplatform bereikt maandelijks 11,85 miljoen mensen, wat neerkomt op 83,8% van de Nederlandse internetgebruikers van 18+
Teads is een wereldwijd advertentieplatform dat gespecialiseerd is in het plaatsen van 'outstream' videoadvertenties, die verschijnen in artikelen of nieuwsfeeds. Het platform biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij een grote keuze aan publishers en contentaanbieders.
Groter dan Youtube en Facebook
Het bereik van DPG Media en Teads toont subtiele verschillen. DPG Media scoort iets sterker bij de doelgroep mannen en vrouwen boven de 35, terwijl Teads een groter bereik heeft bij jongere volwassenen, vooral mannen en vrouwen vanaf 18 jaar. De online videocontent van Teads domineert in categorieën zoals 'News, Sports, Arts & Entertainment en Shopping'. Opmerkelijk is dat het unieke bereik van Teads, YouTube en Facebook overtreft. Binnen de specifieke groep mannen van 18 jaar en ouder is het bereik van Teads zelfs bijna 5% groter ten opzichte van Facebook.
Harde groei in twee jaar tijd
“Het bereik van het mediaplatform is in de afgelopen twee jaar hard gegroeid. In 2020 stond Teads nog op plaats 5 met een bereikspercentage van 76%. Inmiddels vertegenwoordigen ze meer dan 350 online merken in Nederland”, aldus Jeroen Nikkel, Consultant Media Measurement GfK.
Volgens Geert Hoogeveen, managing director Teads Nederland, is de nieuwe positie in de bereikscijfers het ultieme bewijs dat steeds meer uitgevers, adverteerders en mediabureaus inzien dat zij als geen ander in staat zijn om bijna alle online Nederlanders in een 100% brandsafe en brandsuitable omgeving te bereiken.
“De groei van Teads in Nederland komt door de transparantie en gebruiksvriendelijkheid van ons platform. Adverteerders en bureaus zitten zelf ‘aan de knoppen’ via de Teads Admanager. Tegelijkertijd willen steeds meer uitgevers met ons samenwerken door onder andere onze wereldwijde deals met alle grote A-merken, die vervolgens, dankzij onze studio, unieke formaten bij ons inkopen. Hierdoor krijgen uitgevers toegang tot nieuw budget dat anders onbereikbaar zou blijven”, aldus Hoogeveen.