Sign & Print Festival presenteert concept op nieuwe website
11-07-2019 (12:18) - Powered by
Het festivalseizoen is in volle gang en de zomervakantie is van start gegaan. Nu de zonnige zomerdagen zich steeds vaker laten zien, is het de hoogste tijd om het leukste festival van komend voorjaar te lanceren: Sign & Print Festival 2020. De eerste editie vindt op 11 en 12 maart 2020 plaats in Evenementenhal Gorinchem.
De afgelopen tijd heeft organisator Easyfairs hard gewerkt aan het ontwikkelen van het concept en de hierbij behorende nieuwe website. “We zijn enorm trots op het resultaat”, zegt Event Director Irma de Hoon.
Waarom wordt Sign & Print Festival georganiseerd in het tussenjaar van Sign & Print Expo?
De Hoon: “Uit de evaluatie van Sign & Print Expo is gebleken dat onze bezoekers graag op jaarbasis een nationaal event willen bezoeken om zo op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en innovaties op het gebied van grafimedia en visuele communicatie. Dat doen we niet met de omvang van vakbeurs Sign & Print Expo, maar juist met een nieuw, intiem concept. Wij presenteren Sign & Print Festival dan ook als het ‘hyperactieve zusje’ van Sign & Print Expo. Naast intiem zijn creatief, innoverend en vooral interactief de key-elementen waar Sign & Print Festival voor staat.”
Wat onderscheidt Sign & Print Festival ten opzichte van Sign & Print Expo?
“De creativiteit druipt van dit festival af en resulteert in een praktisch, informeel event waar nieuwe inzichten key zijn”, zegt Marketing Manager Rowdy van den Nieuwenhuizen. Kennisoverdracht vindt plaats in diverse vormen; exposities, kennissessies, workshops en live demo’s. Ook partners wordt de gelegenheid geboden om innoverende toepassingen in de vorm van live demo’s te presenteren bij hun stand.
Van den Nieuwenhuizen: “Visuele communicatie is meer dan slechts een uiting, het moet tegenwoordig echt een beleving overbrengen. Wij willen partners uitdagen om hier creatief op in te spelen. De festivalbezoekers, bestaande uit productie- en projectbedrijven die actief zijn op het gebied van visuele communicatie, worden getriggerd met de presentatie van tastbare voorbeelden, zoals bijvoorbeeld unieke drukvoorbeelden.”
Festivalterrein opgedeeld in 4 area’s
De partners kunnen zich verbinden aan een van de vier area’s: nieuwe technologieën, unieke materialen, creatieve de’sign mogelijkheden en duurzame toepassingen. Elke area vertegenwoordigt een belangrijk item binnen de grafische & sign-industrie. Het festival draait om verbeteringen van bestaande toepassingen en het ontstaan van nieuwe toepassingen, in de industrie ook wel applicaties genoemd. Binnen de verschillende area’s kunnen exposanten samenwerken om dit te bewerkstelligen, dat zal de kracht van de boodschap juist sterker maken.
Nieuwe website
Bij een nieuw concept hoort ook een nieuwe website, waarbij hard gewerkt is aan de ontwikkeling, look & feel en functionaliteiten. Easyfairs is enorm trots op het resultaat. “We willen er verder dan ook niet teveel woorden aan vuil maken, maar het de bezoeker juist met eigen ogen laten ervaren”, aldus Rowdy van den Nieuwenhuizen. Op de website wordt men op de hoogte gehouden van nieuwe partners, kennissessies, workshops en live demo’s die op 11 en 12 maart 2020 plaatsvinden in Gorinchem. Bekijk de website hier.