Magazine Media Associatie (MMA) lanceert Magazine Media Factbook

18-01-2023 (11:40) - Publicaties

De consumptie van magazine content is nog nooit zo hoog geweest als in de huidige tijd. Magazines zijn meer dan print alleen. Magazines zijn mediamerken. Actief op diverse platforms. Het gebruik van magazinemerken is in de loop der jaren diverser en frequenter geworden. Vandaag publiceert de MMA de eerste editie van het online ‘MMA Magazine Media Factbook’, met actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken.

Het factbook laat zien hoe frequent en divers het gebruik van magazinemerken is. Met bijna 10 miljoen printlezers, 6,5 miljoen maandelijkse digitale gebruikers, miljoenen volgers op sociale media en met de organisatie van vele drukbezochte events is het contact van de consument met magazinemerken nog nooit zo hoog geweest. Van print tot e-learning, van event tot video, van site tot podcast. Kortom: een breed scala aan kanalen waar de consument 24/7 met magazinemerken in aanraking komt.

Relevante gegevens gebundeld

Het initiatief voor het Magazine Media Factbook is ontstaan uit de wens om stakeholders, adverteerders en mediabureaus op een toegankelijke en overzichtelijke manier te voorzien van actuele (cijfermatige) informatie en inspiratie omtrent de magazinemedia branche. Bij mediabureaus en adverteerders is – helaas – geringe algemene kennis aanwezig over de magazinemedia sector. Om aan de behoefte van de markt tegemoet te komen is een online uitgave gecreëerd waarin – gebundelde - relevante gegevens van magazinemerken zijn verzameld. De doelstelling is informeren en inspireren. De focus ligt hierbij op magazines als sterke multimediale merken.

USP’s en inspiratie

Naast actuele cijfers en achtergrondinformatie, schenkt het ‘MMA Magazine Media Factbook’ ook aandacht aan de USP’s van magazinemerken en zijn inspirerende cases van diverse publishers opgenomen. De uitgave zal op regelmatige basis worden geactualiseerd. De uitgave kan hier gedownload worden.