YB wordt coöperatie en zoekt mede-eigenaren

11-05-2022 (11:55) - Sustainable

YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Ook wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie. Enkele bekende ondernemers ondersteunen deze campagne al.

YB is in tien jaar tijd van een horecabedrijf met een vestiging in Utrecht, uitgegroeid tot een missie-gedreven merk met niet alleen dertien eigen vestigingen, maar ook met twee nieuwe bedrijfsonderdelen. Een internationale tak met master franchisepartners van wereldformaat, zoals Autogrill, en de uitrol van hun ready-to-eat Oats als plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortje met zowel retail als foodservice partners in Noord-West Europa. In Nederland is YB al zeer succesvol met ca 85% distributiedekking in de retail en met grote foodservice partners als Albert Heijn, Jumbo, Plus, Spar, Sligro, Lekkerland, Kiosk en vele cateraars. Om deze groei te kunnen ondersteunen zoekt YB ambassadeurs.
 

Impact maken met plantaardig eten

 

Alle nieuwe initiatieven waren de afgelopen jaren al geheel plantaardig, maar bij het tienjarig bestaan in september zullen ook de vestigingen (Barns) een volledig plantaardig aanbod krijgen. Daarmee begint het bedrijf een nieuw hoofdstuk en wil het laten zien én proeven dat plantaardig eten écht lekker kan zijn.
 
Wouter Staal, oprichter en CEO van YB: “Corona heeft ons laten inzien dat we groots moeten denken. We kunnen de impact van ons als mensen, maar ook als ondernemers, gewoon niet negeren. We móeten allemaal onze verantwoordelijkheid nemen, hoe oncomfortabel dat soms wellicht ook is. Daarnaast willen we niet bij onze kinderen bekend staan als ‘papa en mama die zoveel yoghurtjes verkochten’. We willen bekend staan om het feit dat we de wereld een stukje mooier hebben gemaakt.’
 

Sharefunding

Om meer impact te kunnen maken en de buitenlandse groei in franchise en met de eigen producten te versnellen, kan elke fan, collega, partner of investeerder vanaf €250 mede-eigenaar worden van YB en haar missie. Het doel is zoveel mogelijk ambassadeurs aan het merk te binden. Bekende ondernemers zoals Jaap Korteweg, Denise Kortlever, Werner Schouten en Kees Klomp, maar ook Proveg, B Corp en Trees for All, ondersteunen deze campagne.

https://investeren.yoghurtbarn.nl