Adobe introduceert nieuw programmatisch advertentieplatform
18-09-2015 (11:35) - Toeleveranciers
13.29 uur - Adobe (Nasdaq:ADBE) kondigt ‘het meest geavanceerde advertentieplatform’ in de markt aan. Het programmatische advertentieplatform is geschikt voor adverteerders en uitgevers en maakt optimaal gebruik van de oplossingen in Adobe Marketing Cloud.
De nieuwe "self-service" technologie stelt adverteerders in staat om geautomatiseerde advertentie-inkoopprocessen, zoals advertenties bij zoekresultaten en displayadvertenties, te beheersen. Dit kan via verschillende medianetwerken van partners zoals Google, Facebook, Yahoo, Rubicon Project, Index Exchange en andere partners.
Het nieuwe platform geeft volledig inzicht in de gemaakte kosten, de prestaties van een advertentie en advertentie-inkomsten. Hierbij worden kosten nooit ter discussie gesteld of verborgen voor de adverteerder. Integratie met Adobe Analytics en Adobe Audience Manager zorgt ervoor dat adverteerders data kunnen analyseren om zich op een specifiek publiek te richten. De creatieve mogelijkheden stellen adverteerders in staat om afbeeldingen, video's en andere onderdelen van Adobe Creative Cloud te gebruiken om zo de juiste content op het juiste moment aan de juiste gebruiker te leveren.