
Dentsu Creative Amsterdam blaast twintig kaarsjes uit
Dentsu Creative Amsterdam bestaat vandaag twintig jaar. ACHTUNG!, zoals het creatieve bureau tot 2022 heette, is in die tijd uitgegroeid tot een invloedrijke speler met internationale successen.
In de loop der jaren veranderde de naam van het bureau mee met zijn groei. Het begon in 2005 als ACHTUNG!, en werd in 2016 DenstuACHTUNG!, na de overname van Dentsu. In 2022 ging het verder als Dentsu Creative Amsterdam, nadat het moederbedrijf Dentsu besloot alle creatieve bureaus onder één brand identity te scharen.
In de afgelopen twee decennia bouwde het bureau een sterke reputatie op met onderscheidend werk voor merken als onder andere KPN, Volkswagen, Defensie, Rabobank, Porsche en Zalando. Sinds 2019 staat Sven Vening aan het roer van Dentsu Creative Amsterdam. Onder zijn leiding groeide het bureau door tot een creatief powerhouse, gebouwd op de vijf pijlers Branding, Campaigns, Experience, Social en PR.
Sven Vening, CEO van Dentsu Creative Amsterdam vertelt: "Al 20 jaar werken we, weliswaar onder verschillende namen, met verschillende mensen maar altijd met dezelfde herkenbare energie. Het bureau is in de jaren groter geworden maar de cultuur is niet of nauwelijks veranderd en belangrijker nog, we maken jaar in jaar uit werk wat opvalt en hebben in die jaren geweldige merken mogen vormen en transformeren."
Vandaag staat de out of office aan bij Denstu Creative; het team is namelijk op pad voor een verjaardagsuitje.