Waarom het laten bedrukken van relatiegeschenken zo goed werkt

10-03-2022 (13:12) - Toeleveranciers

We leven in een tijd dat veel bedrijven gebruik maken van online marketing. Bedrijven zetten Google Ads uit of adverteren op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Dit zijn effectieve marketingstrategieën. Wat echter ook nog steeds goed werkt is het laten bedrukken van relatiegeschenken. Zo kun je mokken bedrukken of de naam van jouw bedrijf op een pen laten zetten. Zelfs t-shirts bedrukken wordt alsmaar populairder. In dit artikel geven we je een aantal redenen waarom het laten bedrukken van relatiegeschenken zo goed werkt.

Een relatiegeschenk is origineel

Je hebt misschien het idee dat het bedrukken van relatiegeschenken ouderwets is. Dit is absoluut niet het geval. Nog steeds geven talloze bedrijven bedrukte cadeaus aan zakenpartners of potentiële klanten. Natuurlijk is het ene product interessanter dan de ander en dit is dan ook zeker iets waar je rekening mee moet houden. Probeer ervoor te zorgen dat het product nuttig is voor een bedrijf. Dit zorgt ervoor dat het product daadwerkelijk veel gebruikt wordt. 

Een betere relatie met de klant

Hoe je het ook wendt of keert, cadeaus doen het altijd goed. Wanneer je iets krijgt ben je immers toch dankbaar en krijg je een bepaald gevoel bij iemand. Er wordt aan je gedacht. Dit kan net het verschil zijn, waarom een bedrijf graag met jou samenwerkt. Een goede sfeer kan hierin doorslaggevend zijn. 

De lage kosten

Je kunt natuurlijk indruk proberen te maken met dure flessen wijn uit de Bourgogne. Dit kost echter vrij veel geld. Het laten bedrukken van bepaalde accessoires is voordelig en bovendien kunnen er heel veel producten tegelijk worden gemaakt. Hoe meer je van een bepaald product bestelt, hoe goedkoper de prijs per product wordt. Daarnaast is het een product dat lang meegaat. Pennen, mokken of bijvoorbeeld een keycord hebben amper een houdbaarheidsdatum. Dit zorgt ervoor dat jouw naam nog langer in beeld is.

Betrokkenheid

Het is belangrijk om jouw klanten goed te kennen. Laat hen daarom zien dat je doorhebt wat hen bezighoudt. Door het juiste geschenk te geven kunnen ze nog meer binding met jouw bedrijf krijgen. Bestaande klanten heb je namelijk al binnen. Toch heb je vast wel eens gehoord dat het binnenhalen van klanten gemakkelijker is dan ze te houden. Het geven van gepaste en gewenste relatiegeschenken kan er voor zorgen dat ze nog langer bij je blijven. En wie weet gaan ze juist wel meer producten afnemen. 

Veel meer mogelijkheden

Vroeger was het bedrukken van voorwerpen redelijk eenvoudig en simpel. Inmiddels zijn er gelukkig meer mogelijkheden en kan bijna alles in een goede kwaliteit op producten worden gedrukt. Door de intrede van digitale druktechniek kunnen foto’s nu full colour worden bedrukt op bijna alle kunststof artikelen. Het is al eerder benoemd, maar ook de aantallen groeien als kool. Door de snelle levertijd is het handig voor producten die je op de korte termijn nodig hebt. 

Niet irritant

Folders of emails worden nog wel eens als irritant beschouwd. Niet voor niets hebben veel mensen een sticker op de brievenbus die bezorgers vertelt dat ze hier niets mee te maken willen hebben. Wanneer je echter met een nuttig voorwerp komt en dit als cadeautje geeft, wordt dit veel sneller geaccepteerd door mensen. Een goed promotieartikel wordt vaak lang bewaard en talloze keren gebruik van gemaakt. En we blijven het herhalen: hoe langer iets gebruikt wordt, hoe vaker jouw naam of dat van jouw bedrijf in beeld is. 

Je hebt in dit artikel gelezen waarom relatiegeschenken nog steeds zo goed werken. Het lijkt een simpel concept dat al jaren gebruikt wordt. Goed nieuws! Dat is het ook. En toch heb jij hoogstwaarschijnlijk thuis ergens nog een pen met de naam van een bedrijf erop gedrukt. Zo zie je maar dat bepaalde producten tijdloos zijn en altijd gebruikt worden. Waar wacht je nog op?