Appen met Claire van Campen van Hard Rock Hotel Amsterdam American

21-04-2022 (16:53) - Appen met

Vorige maand kreeg het nieuwe Hard Rock Hotel Amsterdam American een onderscheiding als Best New Hotel 100+ Rooms van de Entree Awards. Het hotel opende in juni 2020, geen hoogtij voor horeca dus. Het hotel kreeg dus ook niet de vliegende start waar je als General Manager op hoopt. Dus vroeg FONK haar hoe het hotel nu alsnog gemarket wordt.
 
WhatsApp-status: Bezig
 
Hi Claire! Zit je klaar?
?
Jaaaaa
Sorry

Is oké!
Het hotel opende in coronatijd en heeft toch vorige maand deze titel behaald. Is dat omdat het één van de weinige nieuwe hotels is of omdat het zo’ n goed hotel is?

Uiteraard het laatste

Excuus een bericht verzend maar niet
Ik probeer het opnieuw: Gefeliciteerd met de titel van Best New Hotel 100+ Rooms voor het Hard Rock Hotel Amsterdam American!
Het concept is iets heel anders muziek gerelateerd
Dank je

Ah interessant
Vertel! Wat is het concept precies?

In dit specifieke geval dan
Een hotel met muziek als leidraad, meer dan 54 verschillende Memorabilia, keuze in je muziek genre voor op je kamer, dekbed zijn guitars in gewoven op het kussen een guitaar geborduurd, de mogelijkheid om een guitaar op je kamer te krijgen, ieder ruimte heeft eigen play list genre van toiletten tot lobby tot liften
En veel live entertainment en een echte vibe manager die hier verantwoordelijk voor is

Gefeliciteerd met de titel van Best New Hotel 100+ Rooms voor het Hard Rock Hotel Amsterdam American!

Hehe daar verzend ie ‘m
Heel cool


Want is dit anders dan andere hard rock hotel concepten?
Hard Rock Cafe concept bedoel je
We zijn het eerste hotel in NL en het hotel concept is relatief nieuwe in Europa

Ja precies
Het hotel zit in het oude American Hotel
Maar niet iedereen was blij met de komst van het Hard Rock Hotel in dat pand, toch? Waar had dat mee te maken?

Onbekendheid met name niet bekend met het hotel concept en bang dat we van het Café AMERICAIN een Hard Rock Cafe gingen maken. Dat willen we niet maar zou ook niet aangezien het een monument is.

Ja precies
Het hotel concept als city hotel is pas de laatste jaren in ontwikkeling in Europa. We hebben afgelopen 3 jaar Dublin, London, Budapest Madrid en Amsterdam erbij gekregen en volgende maand New York. Veel van de andere locatie zijn resorts zoals op Ibiza of Tenery
Tenerife

Heel cool
Vinden wij ook

Wat precies is de doelgroep van het hotel? Dat hebben jullie vast concreet geformuleerd
Us and Uk 45 plus music lovers

Oh dat is wel specifiek inderdaad haha
Hoe marketen jullie naar hen toe?
Ook interessant dat de doelgroep dus heel bewust niet per se Nederlands is

In de normale tijden waren we natuurlijk als stad Amsterdam al erg in trek en we hebben er bewust voor gekozen om een niche aan te spreken die echt voor het hotel komen. Uiteraard verwelkomen we ook de Europese muziek liefhebbers en NL natuurlijk

Ja precies
En dat werkt goed tot dusver? Je bewust richten op de niche?

Nou we zijn net begonnen komende uit een 2 jarige pandemie. Het hotel is prachtig geworden geheel renoveerde met de oude luister teruggebracht zoals de marmeren trap. We zien dat de business langzaam weer oppakt en dat men ons een hoge score geeft. Dus er zit zeker muziek in
 
Fijn
Hebben jullie nog een specifieke marketing strategie opgezet? Om bekendheid te genereren?

We hebben de afgelopen 2 jaar van een nood een deugd gemaakt en zoveel mogelijk het hotel laten zien door middel van het uitnodigen van journalisten bekende artiesten oude klanten potienelen klanten, buurtbewoners en Amsterdammers.
We zijn veel ingezet voor foto shoots en video’s clips maar uiteraard ook voor Tv opnames etc

Juist
En dat heeft al effect dus?

Zeker we zien dat we steeds meer gevonden worden als locatie en hotel

Fijn! En na dit interview misschien nog wel iets meer
Dankjewel voor je tijd Claire!

Zou leuk dank je

Fijne dag nog en geniet van het weer!
 
Foto: Marijn Fidder