Appen met founder Remmert Stipdonk van fresk.digital

07-03-2023 (09:00) - Appen met

Gisteren werd de winnaar van de derde en laatste poll van SAN New Kids on the Block bekend; fresk.digital is verzekerd van een plek op de Longlist. We appten met founder Remmert Stipdonk over de team spirit van het bureau en hun ambities voor de komende tijd.

Hi Remmert! Maartje van Fonk hier
Leuk om je even te spreken over de winst van Fresk (: Hoe hebben jullie die binnengesleept?

Hi Maartje!
Ik hoop doordat we een merk met een goed imago zijn, doordat we goed werk hebben geleverd voor onze klanten. Maar familie, vrienden en LinkedIn connects hebben allemaal flink gestemd volgens mij. Er zijn blijkbaar genoeg mensen die het ons gunnen.

Een fijne achterban dus!
En wat hoop je dat dat imago precies is? Zullen we dat ook terug gaan zien in de volgende ronde?

Ik hoop dat onze klanten ons zien als een partner, een verlengstuk waarmee je open en transparant samenwerkt. Ons startpunt is altijd het einddoel van onze klant en hun gebruikers, waarbij wij helpen om te bedenken welk digitale product daar het beste bij past. En belangrijk: we streven altijd het kortste pad naar waarde na. Geen grote, langdradige bouwprojecten maar snelle, kleine opleveringen die kunnen worden voorgelegd aan eindgebruikers. Zo meten we snel of wat we maken ook klopt, en doet wat het moet doen.

Dat klinkt als een fijn team (:
Wat zijn jullie ambities voor de komende tijd?

Pfoe, dat zijn er veel! Maar we dwingen onszelf wel om per kwartaal opnieuw de doelstellingen te bepalen, al vallen die altijd onder de grotere ambities die we hebben. Een van de belangrijkste doelstellingen is wel om verder te groeien in het aantal klanten dat we tegelijkertijd (kunnen) bedienen. We zien op dit moment veel vraag in de markt dus dat is goed, en het lukt ons ook om het team te laten groeien. Maar de ambitie is om hier hard in te blijven gaan. Daar tegenover staat dat alles wat we voor klanten doen 'meaningful' moet zijn voor de eindgebruiker en voor onze klant. Digitale producten die fantastisch zijn in gebruik en precies doen waarvoor ze bedoeld zijn.
Maar als ik goed in de spiegel kijk voelt het misschien wel als de belangrijkste ambitie om een heel leuke tijd te hebben met heel leuke mensen. Ons team is ervaren, professioneel en we vullen elkaar goed aan. Maar we genieten ook van het samenwerken en elkaar proberen beter te maken. We gaan over een paar weken met zijn allen met de trein naar Turijn, en daar kijken we enorm naar uit.

Mooi! Denk je dat jullie dat ook vol kunnen houden, hard groeien en tegelijk alles betekenis blijven geven?
Natuurlijk ook niet onbelangrijk zo'n trip, met al die drukte

We zijn fresk.digital gestart omdat we 'digital sensemaking' nastreven, oftewel het maken van digitale producten die logisch en fijn voelen. We doen dat datagedreven, om zeker te weten dat we het juiste doen. Als we hard groeien dan moet dat altijd met respect voor ons 'digital sensemaking' gedachtegoed. Hard groeien is ook relatief: het tempo wordt deels bepaald door of het ons lukt mensen met de juiste kwaliteiten aan te trekken. Zolang dat lukt gaat het goed en kunnen we betekenisvolle digitale producten maken.
Ik moet trouwens eigenlijk een call in, onze weekstart is begonnen ??

Geen probleem!
Ik ben benieuwd naar jullie groei de komende tijd, in ieder geval veel succes in de komende ronde voor SAN New Kids on the Block en veel plezier in Turijn!
Bedankt voor je tijd en reacties (:

Dank je!