Concreet verrassend

28-10-2014 (13:57) - Appen met

De redactie van Fonk presenteert tijdens de uitreiking volgend jaar april de uitgave Esprix Jaarprijzen 2015. In de komende maanden werpen we regelmatig een blik op de stand van zaken rond inzendingen en nominaties. De redactie kreeg een paar minuten om van gedachten te wisselen met Machiel Frijters, Head of Marketing bij Sony Benelux. ‘De jurysessies zijn een welkome aanvulling om echt uit de dagelijkse hectiek te stappen en old school puur met je marketing- en communicatie-hart bezig te zijn.’

Wat verwacht je van de kwaliteit van de inzendingen over 2014? Gelijkwaardig aan de voorgaande jaren? Evenveel en hoe spraakmakend?
‘Nu de bekendheid van de Esprix een duidelijke vlucht heeft genomen, verwacht ik zeker een fors hoger aantal inzendingen. Daarbij wordt het nog belangrijker om echt onderscheidend, spraakmakend en vooral effectief te blijven en goed aan te kunnen tonen hoe het gedrag van de doelgroep is beïnvloed.’ 

Heb je een persoonlijke favoriet?
‘Naast de mogelijke Sony inzending(en), nog niet! Zonder gekheid; ik laat me eerst verrassen over de komende inzendingen en na de finale laat ik mijn favoriet weten.’
 
Wat is jouw specifieke persoonlijke toegevoegde waarde aan de Esprix-jury?
‘Mijn focus op activatie van merken op de winkelvloer - off- en online - tezamen met passie en ervaring voor B2C-marketing en communicatie. En dat vanuit een global dan wel corporate denkwijze.’
 
Zie je op tegen de jurering of denk je dat het vooral een feest van herkenning wordt?
‘De jurysessies zijn een welkome aanvulling om echt uit de dagelijkse hectiek te stappen en old school puur met je marketing- en communicatie-hart bezig te zijn. Een ideale manier om ook te spiegelen wat ik zelf al doe en vooral nog beter kan doen. De sessies geven altijd nieuwe inzichten en met diverse vakmensen zijn er leuke, enthousiaste, passionele en gezellige discussies.’
 
Als je de Esprix beoordeelt te midden van de andere prijzenfestivals, wat is volgens jou dan de belangrijkste toegevoegde waarde van de Esprix?
‘Belangrijkste resultaat blijft natuurlijk of door de campagne het gedrag van de beoogde doelgroep echt beïnvloed en/of veranderd is. Daarnaast is de combinatie van de drie factoren - resultaat, strategie en creatie - en uiteindelijk ook de activatie en ROI een belangrijke toegevoegde waarde van de Esprix. Tegenwoordig blijkt de marketing-ROI een belangrijke factor in het dagelijkse marketingleven, of we nu willen of niet.’

Heb je een persoonlijke tip voor de Esprix-inzenders?
‘Wees concreet! En laat de jury verrassen hoe de doelgroep heeft gehandeld.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.