Bureau Team Nijhuis in Technology Fast50
07-09-2015 (21:57) - Appen met
20.21 uur - Team Nijhuis is genomineerd voor de Deloitte Technology Fast50. De omzet van het bureau uit Borne groeide de afgelopen 5 jaar met 809 procent. ‘Wij zijn geen blabla-bureau, we gaan voor resultaat voor de klant. Die positie hebben we nu en willen we verder uitbouwen.’
Het bureau heeft de notering in de Technology Fast50 van Deloitte te danken aan de omvorming van traditioneel reclamebureau tot volwaardig online marketingbureau die vijf jaar geleden is ingezet. Directeur Gerben Lievers (28) trad in 2010 toe tot het bedrijf van zijn ouders en zette op zijn 23ste de online bedrijfspoot op. ‘Mijn ouders zagen dat de wereld en het medialandschap veranderden en dat klanten andere dingen vroegen aan een traditioneel bureau. Ik ben opgegroeid in het internettijdperk en we besloten het anders te gaan doen. Samen met ons team hebben we keihard gewerkt om deze positie te krijgen.’
Sinds mei 2010 heeft Team Nijhuis een omzetgroei van 809 procent doorgemaakt. Lievers beseft dat dat bijzonder is in de bureausector waar de afgelopen jaren veel bedrijven zijn omgevallen. Ook Team Nijhuis heeft jarenlang rode cijfers geschreven, erkent hij. ‘We hebben ontzettend veel geïnvesteerd en ook vreemd vermogen moeten aantrekken. We hebben het lef gehad om te durven kiezen. Maar als je met zo veel lef onderneemt had het net zo goed het einde van onze onderneming kunnen betekenen. We zijn ver gegaan, maar we geloofden hierin. We hebben het voor elkaar gekregen om een traditioneel familiebedrijf te blijven, maar wel één met een start-up-cultuur.’
Volgens Karlijn Lenderink, merkstrateeg bij Team Nijhuis, is het geheim van het succes ook dat niet honderd procent is ingezet op online. ‘De essentie van succesvolle online marketing is en blijft nog steeds om een stevige merkstrategie neer te zetten. Die focus op strategie hebben we gehouden en gecombineerd met onze kennis van online.’
Team Nijhuis heeft zichzelf landelijk op de kaart gezet door de intensieve samenwerking met Google en de succesvolle inzet van adverteren via Google voor klanten. In 2013 kreeg Team Nijhuis van Google al een prestatiescore van 9,6. Dat betekent dat de inzet van advertenties via Google door Team Nijhuis bovengemiddeld veel rendement opleveren. In juni van dit jaar reisde Google zelfs af naar Borne voor een interview met het online team en kopman Luuk Rouwhorst van Team Nijhuis. Dat interview wordt door Google wereldwijd gebruikt. ‘We zijn nu ook uitgenodigd door Google voor een exclusief programma waarin we als bureau worden klaargestoomd voor verdere groei’, vertelt Lievers.
Gerben Lievers ziet volop mogelijkheden om met Team Nijhuis nog verder te groeien. De ambitie is daarbij om hét topbureau voor MKB Nederland te worden. Het belang van marketing en communicatie is in dit tijdperk volgens Lievers belangijker dan ooit. ‘We willen vooral MKB'ers helpen met het vergroten van hun omzet en hun positie. Want ondernemers laten nog steeds omzet liggen omdat ze met z'n allen in dezelfde vijver vissen, terwijl in de vijver ernaast volop vis zit waar niemand in hengelt. We helpen MKB'ers het maken van strategische keuzes waardoor ze vanuit hun eigen kracht gaan ondernemen. De markt is door internet volledig transparant geworden. Als je als bedrijf maar één kans hebt om te laten zien wat je in huis hebt, moet je je zaken online op orde hebben, anders is je klant ook binnen een seconde weer weg. Dat frustreert veel ondernemers. Ze krijgen wel bezoek op hun site, maar geen klanten. Wij zijn geen blabla-bureau, we gaan voor resultaat voor de klant. Die positie hebben we nu en willen we verder uitbouwen.’
Welke plek Team Nijhuis heeft behaald wordt 9 oktober bekend gemaakt.
Op de foto (van links naar rechts): Karlijn Lenderink (merkstrateeg), Luuk Rouwhorst (internetstrateeg) en Gerben Lievers (directeur) van Team Nijhuis