Enthousiast, eerlijk en – vooral - relevant
26-03-2015 (14:30) - Appen met
Na deze Barometer met SAN New Kids on the Block-kandidaat Reclamebureau Holland, hebben we nog twee afleveringen te gaan. De genomineerden kunnen zich op gaan maken voor de halve finale. Eerst nog het woord aan Jochem Albrecht en Michiel Drijber, oprichters en eigenaars van Reclamebureau Holland. ‘Concurrentie interesseert ons niet zo, we geloven in ieders eigen kracht.’
Wat maakt jullie de perfecte deelnemer en misschien winnaar van New Kids on the Block?
‘Het voelt niet aan ons om hier iets over te zeggen. We wisten niet eens dat we meededen met een verkiezing. Wij hebben onszelf niet genomineerd en doen nu eigenlijk mee als eerbetoon voor degene die dat wel heeft gedaan. Geen idee wie dat is. Heel veel succes met kiezen!’
Wat is jullie USP?
‘We kijken verder dan een briefing voor een campagne, advertentie of website. We willen graag weten waar visie, missie, identiteit en beleving van een opdrachtgever werkelijk aansluiten bij de vraag naar een specifieke boodschap, beeld en/of platform. ‘Wat is de bedoeling?’ is minstens net zo belangrijk als ‘wat is het doel?’. We vinden het leuk en fijn om op die manier een beetje mee te ondernemen, in het belang van relevantie. En verder vertellen we liever een verhaal dan dat we een commerciële boodschap construeren.’
Werken jullie voor een bepaald type klant, of een zo breed mogelijk pakket aan verschillende soorten opdrachtgevers?
‘We werken graag fijn samen met die klanten waarmee we echt een team vormen. Waarin alle bijdrages tellen, we van elkaar kunnen leren, waarin een gezamenlijke verantwoordelijkheid geldt, net als een ongeremd enthousiasme om de droom van de opdrachtgever waar te maken. Dan is het goed. Samen op avontuur!’
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je?
‘Geen idee. Concurrentie interesseert ons niet zo, we geloven in ieders eigen kracht. Dat de beste dus echt zal winnen is dan ook maar zeer de vraag. Ook als wij dat mochten zijn. Iedere deelnemer heeft naar onze mening iets goeds in te brengen; zijn eigen enthousiasme.’
Wat moet je als (relatief) jong bureau absoluut doen, wil je succes boeken?
‘Jong of oud, wees enthousiast, eerlijk en – vooral - relevant. Blijf nieuwsgierig en neem jezelf niet al te serieus. Fijne mensen vormen de basis voor een fijne samenwerking. En die leidt altijd tot succes.’
En wat is een absolute no-go?
‘Dat we enorm ons best gaan doen om deze wedstrijd te winnen.’
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus?
‘Geen idee. Een boterham met pindakaas bij de lunch?’