
MassiveMusics' Moos Lamerus over hun nieuwe auditieve identiteit: 'Het team heeft me overtuigd'
In juni heeft Songtradr hun B2B-muziekbedrijven samengebracht onder MassiveMusic. Het doel: de wereldwijde positie als marktleider in muziek voor merken verder verstevigen. Moos Lamerus, general manager MassiveMusic: ‘We gaan een nieuw hoofdstuk in, en dat geldt ook voor mijzelf.’
Nu MassiveMusic 25 jaar bestaat en bovendien wereldwijd naamdrager is geworden van de Songtradr merken, was het ook tijd voor een rebranding die in samenwerking met Koto Studio is ontwikkeld.
Moos: ‘Het was een enorm proces met meerdere opties, waarbij we uiteindelijk voor de meest uitgesproken versie zijn gegaan. Ik had intern eerlijk gezegd meer tegenstand verwacht. Maar de keuze was verrassend genoeg unaniem. Het merkbeeld is veel kleurrijker geworden. De kleur oranje staat voor Nederland en voor overwinning en wijst tegelijkertijd terug naar ons begin. Verder zie je alle kleuren van de regenboog terug in wisselende visuele patronen.
Verhaal apart
De auditieve identiteit was een verhaal apart 'omdat het zo ontzettend moeilijk is als het over je eigen werk gaat', aldus Moos. Moeten we die auditieve identiteit dus wel willen? Loop je er niet te veel risico mee? Ons hele team is erbij betrokken geweest. Ikzelf begon in het kamp van “dit moeten we niet doen”, maar gaande het proces ben ik overstag gegaan om toch ook te kiezen voor een identiteit in geluid. Ik ben overstag gegaan door “walk the walk, talk the talk”. Het team heeft me overtuigd.’
Lees het volledige verhaal van Moos Lamerus en de rebranding van MassiveMusic nu in FONK magazine 418!