33 Accenten uitgereikt
24-05-2013 (08:17) - Awards
Tijdens de uitreiking van de San Accenten is Dela uitgeroepen tot Adverteerder van het jaar. Etcetera werd Bureau van het jaar en Hi sleepte het Consistent Accent in de wacht.
De jurybeslissing om de ‘Voor elkaar’-campagne, waarin Nederlanders crossmediaal werden opgeroepen om mooie woorden te delen met hun geliefden, was unaniem.
Etcetera liet DDB & Tribal Amsterdam en Achtung! achter zich. Het bureau bestond vorig jaar 20 jaar en een groei van 20 procent zien.
Dat je met een tien jaar durende campagne succesvol de veranderlijke doelgroep ‘jongeren’ aan je kunt binden, bewijst Hi met een volgens de jury Consistent-waardige campagnekoers die het prepaid-label van KPN vanaf 2004 succesvol uit het slop trok.
Er werden dit jaar minder Accenten vergeven; het waren er dit jaar 33 tegen 40 in 2012. Het bureau met de meeste Accenten was dit jaar FHV BBDO, dat vier Accenten in ontvangst mocht nemen. De bureaus met twee Accenten waren: Achtung!, Dawn, Eigen Fabrikaat, Het PR Bureau, Ogilvy, Red Urban en TBWA\Neboko.
De SAN-categorie ‘Geïntegreerde Communicatie’ is dit jaar vervangen door het ‘Excellent Accent’. Met deze overall-categorie wil de SAN ‘campagnes belonen en op een voetstuk zetten die in het afgelopen jaar boven al het andere werk zijn uitgestegen’. De eerste winnaars van het SAN Excellent Accent zijn de ‘Voor elkaar’-campagne van Dela, ‘Wie belt er nou nog?’ van Hi en ‘Axe Anarchy for Him and for Her’ van Unilever.
SAN