33 Campagnes genomineerd voor Esprix. Etcetera leidt
05-04-2018 (08:05) - Awards
Drieëndertig campagnes zijn genomineerd voor een Esprix. ETCETERA leidt het klassement met vijf nominaties. De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking bij EYE Filmmuseum in Amsterdam bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de nominaties zijn bekroond.
Inzendingen voor de Esprix worden gelijkwaardig beoordeeld op het creatieve idee en het resultaat. Deze manier van beoordelen weerspiegelt de samenstelling van de jury. De oogst van dit jaar, 33 nominaties, vertegenwoordigt volgens de jury het beste werk van 2017.
De genomineerden per categorie zijn:
Financial
Het leven van een voetbalhesje
ING Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Pink Rabbit, MRTN, Studio Alfred Klaassen, Massive Music, Crabsalad, Martijn van Broekhuizen
Zo maakt geld gelukkig
ASN Bank
Selmore, Vizeum, Jalt
Kaan’s Stream Store
ABN AMRO
Buutvrij for life, Big Shots, Amsterdam Sign Painters, This Page Amsterdam, Newslab
Employer branding & employee engagement
Pro-anti 2017
ProRail
Ogilvy & Mather Amsterdam, Initiative, Lab3, Laspost, John Beckers, Paul Hensen Motion Graphic Design
Reinventing the world of banking
ABN AMRO
UM Studio’s, The Next Web
Innovation & transformation
Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht
KPN
N=5, Mindshare Nederland
Pay with Views
Opel Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Carat, iProspect, Isobar
PON – Connected Car
Pon’s Automobielhandel
Achtung!mcgarrybowen, Branddoctors, SIOUX
RouteTour
ŠKODA
Selmore, Digitas
Small budget
Sociaal afhaalpunt
Zonnehuisgroep Amstelland
ETCETERA
Vrij van bezet
Amsterdams 4 en 5 comité
Lemon Scented Tea
Telecom & utilities
Ben #ananas
Ben ® (T-Mobile)
Etcetera, Red Urban, Daybreak, Databay, DPPLR, Initiative
Guide of Thrones, the fastest way to get up to speed with Game of Thrones
VodafoneZiggo
OMD, MediaMonks, J. Walter Thompson Amsterdam
#hatersgonnalove – Tele2 geeft liefde aan online haters
Tele2
INDIE Amsterdam
Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht
KPN
N=5, Mindshare Nederland
Durables
Rulebreakers
Samsung Electronics Benelux
Cheil Amsterdam
Miele PowerWash
Miele
Buutvrij for life, Schaalwerk, Since '88, MOJO
Porsche - Into the Frame
Pon’s Automobielhandel (Volkswagen)
Achtung!mcgarrybowen, Oxford House, Epidemic Sounds, David de Jong Photography, Egotribe
Pay with Views
Opel Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Carat, iProspect, Isobar
Volkswagen – Roboboy
Pon’s Automobielhandel
Achtung!mcgarrybowen, Pink Rabbit, Robot Kittens, Moonfox (supported by Mister Tody), Mediacom, MRTN, Captcha!, Soundcircus
Welcome Home
Ford Nederland
Ogilvy & Mather Amsterdam, Cam David, Pink Rabbit. Captcha!, Audentity, Mindshare Nederland
Retail
Bol.com- De Winkelwagen
Bol.com
Buutvrij for life, Schaalwerk, IOIA, Made for Digital, LEWIS Communications, RVDA
Een Valentijn om nooit te vergeten
Bol.com
Etcetera, Lewis PR, MEC
FMCG
#playbold
Doritos, PepsiCo Nederland
Fitzroy, OMD Nederland, Divimove
Not for profit
KWF kankerbestrijding lampionnencampagne 2017
KWF Kankerbestrijding
KAPOOOW
FSHD ‘A comedian’s worst nightmare’
FSHD Stichting
Grey Amsterdam, Hummelinck, Stuurman Theaterbureau, Chapter Amsterdam, Skybox, Linden & barbosa
Sociaal Afhaalpunt
Zonnehuisgroep Amstelland
ETCETERA
Stop de regelgekte!
GGZ Nederland
ETCETERA, RED URBAN, OMD, DPPLR
BtoC
Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn
SIRE
Grey Amsterdam, Chapter Film & Motion Design, Skybox, Soundcircus, SOORTY, De Issuemakers, MeMo2, JC Decaux, Jean Mineur Mediavision, DSM
KWF kankerbestrijding lampionnencampagne 2017
KWF Kankerbestrijding
KAPOOOW
Six Minute Stories
Zorg en Zekerheid
Dawn
#playbold
Doritos, PepsiCo Nederland
Fitzroy, OMD Nederland, Divimove
BtoB
CMOtalk
Energize
Op woensdag 23 mei reikt de jury bij EYE Filmmuseum de bekroningen uit. Kaarten voor de uitreiking zijn via de Esprix-site verkrijgbaar.