33 Campagnes genomineerd voor Esprix. Etcetera leidt

05-04-2018 (08:05) - Awards

Drieëndertig campagnes zijn genomineerd voor een Esprix. ETCETERA leidt het klassement met vijf nominaties. De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking bij EYE Filmmuseum in Amsterdam bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de nominaties zijn bekroond.


Inzendingen voor de Esprix worden gelijkwaardig beoordeeld op het creatieve idee en het resultaat. Deze manier van beoordelen weerspiegelt de samenstelling van de jury. De oogst van dit jaar, 33 nominaties, vertegenwoordigt volgens de jury het beste werk van 2017. 


De genomineerden per categorie zijn:


Financial 

Het leven van een voetbalhesje
ING Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Pink Rabbit, MRTN, Studio Alfred Klaassen, Massive Music, Crabsalad, Martijn van Broekhuizen                                                   


Zo maakt geld gelukkig

ASN Bank
Selmore, Vizeum, Jalt

Kaan’s Stream Store
ABN AMRO
Buutvrij for life, Big Shots, Amsterdam Sign Painters, This Page Amsterdam, Newslab


Employer branding & employee engagement

Pro-anti 2017
ProRail
Ogilvy & Mather Amsterdam, Initiative, Lab3, Laspost, John Beckers, Paul Hensen Motion Graphic Design

 

Reinventing the world of banking
ABN AMRO
UM Studio’s, The Next Web


Innovation & transformation

Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht
KPN
N=5, Mindshare Nederland

Pay with Views
Opel Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Carat, iProspect, Isobar

PON – Connected Car
Pon’s Automobielhandel
Achtung!mcgarrybowen, Branddoctors, SIOUX

RouteTour
ŠKODA
Selmore, Digitas


Small budget

Sociaal afhaalpunt
Zonnehuisgroep Amstelland
ETCETERA

Vrij van bezet
Amsterdams 4 en 5 comité
Lemon Scented Tea

Telecom & utilities
Ben #ananas
Ben ® (T-Mobile)
Etcetera, Red Urban, Daybreak, Databay, DPPLR, Initiative

Guide of Thrones, the fastest way to get up to speed with Game of Thrones
VodafoneZiggo
OMD, MediaMonks, J. Walter Thompson Amsterdam       

#hatersgonnalove – Tele2 geeft liefde aan online haters
Tele2
INDIE Amsterdam

Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht
KPN
N=5, Mindshare Nederland


Durables

Rulebreakers
Samsung Electronics Benelux
Cheil Amsterdam

Miele PowerWash
Miele   
Buutvrij for life, Schaalwerk, Since '88, MOJO

Porsche - Into the Frame
Pon’s Automobielhandel (Volkswagen)
Achtung!mcgarrybowen, Oxford House, Epidemic Sounds, David de Jong Photography, Egotribe


Pay with Views
Opel Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam, Carat, iProspect, Isobar


Volkswagen – Roboboy
Pon’s Automobielhandel         
Achtung!mcgarrybowen, Pink Rabbit, Robot Kittens, Moonfox (supported by Mister Tody), Mediacom, MRTN, Captcha!, Soundcircus


Welcome Home
Ford Nederland
Ogilvy & Mather Amsterdam, Cam David, Pink Rabbit. Captcha!, Audentity, Mindshare Nederland

 

Retail

Bol.com- De Winkelwagen
Bol.com
Buutvrij for life, Schaalwerk, IOIA, Made for Digital, LEWIS Communications, RVDA

Een Valentijn om nooit te vergeten
Bol.com
Etcetera, Lewis PR, MEC

 

FMCG

#playbold
Doritos, PepsiCo Nederland
Fitzroy, OMD Nederland, Divimove


Not for profit

KWF kankerbestrijding lampionnencampagne 2017
KWF Kankerbestrijding
KAPOOOW

FSHD ‘A comedian’s worst nightmare’
FSHD Stichting
Grey Amsterdam, Hummelinck, Stuurman Theaterbureau, Chapter Amsterdam, Skybox, Linden & barbosa

Sociaal Afhaalpunt
Zonnehuisgroep Amstelland
ETCETERA

Stop de regelgekte!
GGZ Nederland
ETCETERA, RED URBAN, OMD, DPPLR


BtoC

Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn
SIRE
Grey Amsterdam, Chapter Film & Motion Design, Skybox, Soundcircus, SOORTY, De Issuemakers, MeMo2, JC Decaux, Jean  Mineur Mediavision, DSM

KWF kankerbestrijding lampionnencampagne 2017
KWF Kankerbestrijding
KAPOOOW

Six Minute Stories
Zorg en Zekerheid
Dawn

#playbold
Doritos, PepsiCo Nederland
Fitzroy, OMD Nederland, Divimove


BtoB

CMOtalk
Energize


Op woensdag 23 mei reikt de jury bij EYE Filmmuseum de bekroningen uit. Kaarten voor de uitreiking zijn via de Esprix-site verkrijgbaar.