Bakstenen aan Beste Brabantse Marketeers uitgereikt
Tijdens een feestelijke bijeenkomst op woensdag 19 april in het Parktheater in Eindhoven zijn er drie bakstenen uitgedeeld aan de Beste Brabantse Marketeers.
Op de foto: Lisan Voets, Jeroen de Punder en Jurgen Surstedt
Winnaars
Eén baksteen aan Jurgen Surstedt (Interpolis) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisan Voets (Beter Bed) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Jeroen de Punder (NLvoorelkaar) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact. In totaal zijn 81 marketeers voorgedragen en 21 marketeers genomineerd voor de titel Beste Brabantse Marketeer. Na een publieksstemming bleven er 9 finalisten over. Uit die finalisten heeft de jury onder leiding van Rudy Moenaert, de drie winnaars gekozen.
Rapport
Over Jurgen Surstedt, winnaar van de overall categorie zegt het jury-rapport: “In Jurgen tref je een zeer hoogstaande mix van cijfers en creativiteit, van denken en doen. Inzake de inrichting van de marketingorganisatie als de uitbouw van de strategie is er een duidelijke impact van Jurgen. De campagne “Mis Niks” is daar een uitstekend voorbeeld van. Indrukwekkend!” Over Lisan Voets, winnaar van de categorie Aanstormend Talent zegt de jurry: “Lisan is een gedreven winnaar en brengt veel nieuws bij Beter Bed. Ze is een actie- en promotiemarketeer die heilig gelooft in meten = weten en ontwikkelde daar met BI en collega’s van controlling ook een model voor. Ze neemt verantwoordelijkheid voor resultaten zonder de brandingpropositie 'Beter slapen is beter leven' te vergeten.
Maatschappelijke impact
De jury over de keuze voor Jeroen de Punder, winnaar van de categorie Maatschappelijke Impact: “Jeroen is iemand die vanuit de persoonlijke leefwereld (zijn dochter) impact wil maken. Praat, denkt en handelt aan een ongelooflijke snelheid. Heeft een sterke visie, verbindt heel goed partijen, maakt slimme stappen, bouwt partnerships op en is een inspiratie voor anderen. Groei is een constante bij social enterprise NLvoorelkaar, maar niet groei omwille van de groei, maar groei die een steeds grotere impact heeft op de samenleving, en nu zelfs over de landsgrenzen heen...”
De verkiezing
Een van de initiatiefnemers, Joris van der Waart van Studio Lauda zegt over de verkiezing, die als hoofdsponsor iO heeft: "Met deze verkiezing willen we marketeers die buitengewone prestaties hebben neergezet voor het Brabantse bedrijf waar ze voor werken en die een bijdrage leveren aan het marketingvak in het zonnetje zetten, zodat ze een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor andere marketeers.”