Dept en Blauw Gras grootste kanshebbers bij The Best Social Awards
30-04-2019 (09:18) - Awards
De genomineerden voor The Best Social Awards 2019 zijn zojuist bekendgemaakt. Dept (6 keer), Blauw Gras (6 keer), GoSpooky (4 keer) en TBWA (3 keer) zijn dit jaar de bureaus met de meeste nominaties. Voor Blauw Gras is het de eerste keer dat ze de grote kanshebber zijn onder de bureaus. Dept prolongeert deze eer, nadat ze vorig jaar ook de meeste nominaties hadden.
De prijsuitreiking vindt dit jaar op 12 en 13 juni plaats in Casco in Amsterdam. De awards zijn opgesplitst in twee dagen: business en audience, waarbij het publiek stemt op zijn favorieten. Tijdens de business uitreiking op 12 juni zijn er prijzen te winnen in categorieën als Beste Campagne, Beste Account en Beste Influencercampagne. Dit jaar zijn er bovendien drie nieuwe categorieën: Beste Augmented Reality, Beste Post van het Jaar en Beste Positive Impact
overheid
Bij de business categorieën is de Rijksoverheid maar liefst vier keer genomineerd. Onder meer in de categorie Beste Influencercampagne, voor de samenwerking met rapper Donnie.
De overheid wordt op de voet gevolgd door Bol.com, Albert Heijn en Nederlandse Spoorwegen. 'Dit jaar zien we weer heel veel sterke merken tussen de genomineerden. Opvallend is het aantal nominaties voor de overheid. De posts zijn menselijk, herkenbaar en raken vaak een gevoelige of grappige snaar', aldus Diederik Broekhuizen (oprichter The Best Social).
Wel speelt daarin mee dat de overheid misschien meer een gunfactor heeft, benadrukt Broekhuizen. 'Campagnes zoals die van SIRE en van de Rijksoverheid zijn soms meer likeable dan dat van een groot commercieel merk. Het is leuk om de balans tussen commerciële partijen en overheidsinstellingen terug te zien in de nominaties.'
Bekijk hier alle genomineerden.