Esprix Awards weer open voor creatieve cases
Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans voor het jaar 2023 weer gaan opmaken. Een nieuwe jury staat klaar om alle cases in 13 verschillende categorieën te beoordelen op creatie en resultaat.
Jacqueline Smit, bestuursvoorzitter Esprix: “Bij de Esprix gaat het om jaloersmakende creatieve ideeën die ook écht goed werken, de spannende balans tussen creativiteit en het behalen van doelstellingen. De Esprix beloont creatieve ideeën die daarin slagen. We zagen gelukkig vorig jaar dat we veel sterke creatieve cases ontvingen en verwachten dat die trend zich dit jaar verder doorzet. Dus als jouw creatieve oplossing heeft gezorgd voor bewezen resultaat, stuur dan je case in bij de Esprix Awards."
Merkcase insturen
Eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder (Alfred): “Bij de Esprix winnen nog steeds veel activerende ideeën, zoals afgelopen jaar 'Unox - De Langste Aanloop Ooit’ en 'Randstad - Andersom solliciteren’. Maar het meest opvallende waren de vele sterke merkcases. Soms gaat het daarbij om een aanscherping van de positionering, zoals bij Kruidvat, Skoda of Volkswagen. En soms om een relatief nieuw merk, zoals bij Naïf Good Care. Sterke merkcases zagen we door alle categorieën heen: Naïf won in Fast Moving, Kruidvat in Business to Consumer en Volkswagen in Durables. Daarnaast was het het eerste jaar voor onze nieuwe categorie Long Term waarin, naast merkcases van Zeeman en Skoda, Staatsloterij zelfs bekroond werd met een Gouden Esprix voor het neerzetten van de traditie rond de Oudejaarstrekking.”