Gummo wint Yellow Pencil
23-04-2012 (08:23) - Awards
Het Amsterdamse reclamebureau Gummo heeft in Londen een Yellow Pencil gewonnen tijdens de 50e D&AD Award-uitreiking. Gummo ontving de prijs voor het ontwerp van 's werelds eerste augmented reality-postzegel: ‘Stad van Nederland; de toekomst in beweging’ in opdracht van PostNL.
Met behulp van augmented reality wist Gummo een extra dimensie aan de postzegel toe te voegen. Hierdoor werd het mogelijk om het oppervlak van de postzegel te ‘vergroten’ en de bijzondere – nog niet gerealiseerde – Nederlandse architectuurprojecten in volle glorie te tonen.
Het gebruik van augmented reality op een postzegel was een wereldprimeur en de zegel kreeg zowel nationaal als internationaal veel aandacht. Gummo won met deze postzegel eerder al de Best Practice Rozet 2011 en werd vorige week geselecteerd als Official Webby Honoree 2012. De postzegel is daarnaast nog genomineerd voor een ADCN Award.