ING wint Customer Data Award 2013
11-11-2013 (08:14) - Awards
Tijdens het DDMA congres ‘Data en Dialoog in de praktijk 2013’ heeft ING de Customer Data Award 2013 in ontvangst genomen. De wijze waarop ING haar klantgegevens op operationeel en strategisch niveau heeft ingericht, waren voor de vakjury doorslaggevende factoren. ING liet hiermee overige genomineerden Bol.com, Informa, Landal GreenParks, NS Hispeed en Zilveren Kruis Achmea achter zich.
Martin de Lusenet, Manager Customized Marketing & Customer Intelligence ING: ‘Op Maat marketing binnen ING is een data-driven benadering ‘pur sang’, die vooral het doel heeft om de klant beter te informeren en te bedienen. Revolutionair, zeker binnen de financiële sector. Bij ons zijn niet de bankwaarde, winst en rendement de belangrijkste parameters die het proces bepalen, maar het response en de NPS. Er is geen bedrijf in Nederland of Europa die op zo’n schaal, in verschillende kanalen, zo ver is gekomen als ING. Het winnen van de Customer Data Award is een geweldige erkenning voor alle effort die wij als organisatie hier in hebben gestoken.’