iO wint Global Performance Marketing Award MET JBL
iO is in Londen bekroond met een Global Performance Marketing Award. De prijs is gewonnen in de categorie Best DTC Campaign en betreft een innovatieve campagne, die het Affiliate Team van iO heeft ontwikkeld voor de online brandstore van JBL Europe.
Het is inmiddels voor het derde jaar op rij, dat iO deze internationale prijs wint. De Global Performance Marketing Awards belonen de slimste en beste strategieën, campagnes en programma’s op het gebied van affiliate-marketing. Volgens het juryrapport hebben iO en JBL met de campagne The Power of Reinvention: Turning up the Volume on JBL’s Affiliate Channel een nieuwe standaard in affiliatie-marketing gezet. Daarnaast heeft de sinds 2015 bestaande samenwerking tussen iO en JBL ertoe geleid, dat JBL’s Direct to Consumer affiliatie-kanaal zich heeft kunnen ontwikkelen tot een waar ‘powerhouse’, aldus de jury.
Nauwe samenwerking
“Wij hebben deze prijs gewonnen door strategische aanpassingen te maken, noodzakelijk gemaakt door nieuwe uitdagingen als gevolg van wereldwijde chip-tekorten en stijgende kosten. Deze aanpassingen omvatten een uitgebreide benadering van lokale markten, omdat een one size fits all-aanpak minder effectief is binnen affiliate-marketing. Een nauwe samenwerking tussen iO met de gehele e-commerce-afdeling van JBL was hiervoor een vereiste. Dit heeft geresulteerd in meer dan 20% omzetstijging voor het kanaal over de hele EMEA-regio”, aldus Daan Schroten, Affiliate Marketeer bij iO. Daaraan nog toevoegend, dat “deze campagne van JBL laat zien hoe breed het affiliate-kanaal in een merkstrategie kan worden ingezet en dat deze onlinesamenwerkingen zich niet beperken tot standaard publishers.”