Joris Merks (Google) DM Man van het jaar 2012
11-01-2013 (08:18) - Awards
Tijdens de uitreiking van de DM Awards is Joris Merks van Google gekozen tot DM Man van het jaar 2012. De vakjury is vooral onder de indruk van de resultaten die Merks boekte met de ontwikkeling en introductie van de Consumer Barometer.
Met dit marketinginstrument kan een beter fundament worden gelegd onder campagnes en kan de effectiviteit ervan worden vergroot. Merks heeft hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan het vak. De DM Oeuvre Prijs is dit jaar overhandigd aan Carel Rog, onbetwist eminence grise van de dialoogmarketingsector.
De jury prijst ook de overige DM M/V genomineerden, Richard Verhoeff (Crystalloids Innovations), Willem Sodderland (Buzzer) en Christiaan Holman (Vodafone Nederland) voor hun inspanning het afgelopen jaar. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport en oorkonde van hun nominatie.