Qmusic wint vijfde AMMA Award voor Media-exploitant van het Jaar
Voor de vijfde keer Qmusic de AMMA Award voor Media-exploitant van het jaar gewonnen. Sinds 2019 wisselen Qmusic en moederbedrijf DPG Media elkaar af als winnaar in deze categorie.
Rob Beijersbergen, commercieel directeur Qmusic: "Consistentie, zowel intern als extern, is in mijn beleving wat Qmusic succesvol maakt. In de filosofie van 'Q Sounds Better With You' zetten we luisteraars en relaties centraal in alles wat we doen. Dat resulteert keer op keer in een mooie case en een nominatie. Dat we deze dit jaar weer hebben verzilverd, maakt ons zeer trots op de erkenning uit het vak."
Tijdens de spoken word-speech na de overwinning werd Qmusic geroemd om het 'waarmaken van beloftes', 'de fijne balans tussen adverteerder en luisteraar' en er werd gesproken van een 'team met passie, bevlogenheid, maar ook evenwichtigheid'. Ook werd duidelijk dat het besluit van de jury om Qmusic te laten winnen unaniem was.
Qmusic werd in totaal negen keer genomineerd en won de prijs nu vijf keer, eerder in 2006, 2014, 2019 en 2021. JCDecaux volgt met drie keer en de afgelopen jaren was DPG Media samen met Qmusic het meest succesvol. Het moederbedrijf sleepte er twee in de wacht, in 2020 en 2022.