Recordaantal nominaties SpinAwards

15-03-2012 (08:31) - Awards

Gisteren zijn de nominaties voor de SpinAwards 2012 bekend gemaakt. Tijdens de jurybijeenkomsten op het kantoor van Microsoft kozen de jury’s een recordaantal van 70 nominaties uit dit jaar 410 inzendingen. De koplopers bij de genomineerden zijn Tribal DDB Amsterdam, Lemz, Achtung!, Red Urban en DDB Brussels. Bij de opdrachtgevers zijn KLM Royal Dutch Airlines, Philips en Consument en Veiligheid sterk vertegenwoordigd.

Online Campagne
Deuk van de dag – DDB & Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Centraal Beheer Achmea
Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall
Grolsch Lowleaks – Isobar in opdracht van Koninklijke Grolsch BV
Jusuf viewed your profile – Roorda Reclamebureau in opdracht van Unicef Nederland
KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux
Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft
Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

Website
Cordeals – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet
De Vakantie Stress Test – Fitzroy Amsterdam in opdracht van D-Reizen
KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Mediaplaza.nl – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft
Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

Mobiel
Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They
iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo
Vodafone, The Voice of Holland Thuiscoach – OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland in opdracht van Vodafone
Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

Crossmedia
Entertainment Experience – FCCE/ Magneds in opdracht van Ziggo
In Therapie – NCRV-i in opdracht van NCRV
KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid
Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)
Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV
Vrij Veilig Campagne – Red Chocolate & VANABBETOTVESSEM in opdracht van SOA Aids Nederland

Interactieve Video
De Alzheimer Experience – Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV
KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips
Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux
Tweede Scherm Veronica Voetbal – LAB1111 & Angry Bytes in opdracht van SBS Broadcasting

Game
Ambulance Control – Flavour in opdracht van Veiligheidsregio Noord-Holland Noord
De Maffe Marathon – Selmore /Selmore Lynx in opdracht van De Bijenkorf
Russian Roulette – Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo)
Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux
Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV
Yeti Nachtjacht – Achtung! In opdracht van Skoda

Social Media
Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life
Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen
KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Design
Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen
Make me a morning person – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips
Ministerie van OC&W: Exameneisen – Ubachwisbrun/jwt in opdracht Ministerie van OC&W
Nalden iPad app – Momkai in opdracht van Nalden
Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

Content
Homepage take-over nu.nl – OneBigAgency/CCCP/Superheroes in opdracht van het Scheepvaartmuseum
KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux
Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips
Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Media-inzet
C1000 groovy Gogo’s Een hit gescoord via YouTube – NOISE in opdracht van C1000
Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life
LinkedUit – Achtung! In opdracht van Volkswagen
Online Guerilla – N=5 in opdracht van Mercedes Benz Bedrijfswagens
Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid
Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)
Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

Innovatie
Alles ruikt naar chocola – Code d’Azur in opdracht van Uitgeverij Podium
Anubis Reality Cards – Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio 100
Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They
Boodschapp – LAB1111 in opdracht van Boodschapp
Citroen DS5 Twitterrace – Euro RSCG Amsterdam in opdracht van Citroen Nederland
iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo
KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Jong Talent
Aqua Maris Jala Neti WK – Alain Friedrichs, Hogeschool voor de Kunsten Amsterdam
Coppertone Sunlight – Bryanf Wolff en Daniel Sumarna, Willem de Kooning Academie|
TramJam – Daphne Koenen, Niek van Beek, Frank de Koning en Aron Hotting, Willem de Kooning Academie
Twitter Job Hustle – Bas van de Poel en Daan van Dam, Willem de Kooning Academie
 

Ook dit jaar zullen de genomineerden hun case persoonlijk toelichten. Op 21 en 22 maart hebben zij tijdens de SpinAwards Inspiration Days de kans om zich met hun werk aan de jury en bezoekers en kijkers te presenteren. De SpinAwards Inspiration Days vinden dit jaar plaats tijdens Digital Marketing Live op het terrein van de Westergasfabriek. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.