THEY winnaar Crea Bea inhaakwedstrijd

22-01-2013 (08:34) - Awards

Reclamebureau THEY heeft de Crea Bea inhaakwedstrijd van de Persgroep Advertising gewonnen. De creatieven, Laura Obdeijn en Marloes Janssen, zijn feestelijk op de hoogte gesteld. Bureaus werden uitgedaagd om in te haken de 75e verjaardag van Koningin Beatrix op 31 januari en/of de mogelijke troonwisseling. Een deskundige jury en AD-lezers beoordeelden de inzendingen. De inhaker van THEY voor Vodafone is als beste beoordeeld. THEY wint een gratis plaatsing van hun advertentie in het AD en een lang weekend naar Londen.
 
De Persgroep Advertising ontving 20 inzendingen van onder andere JWT Amsterdam, Ogilvy en Boomerang Create. Op 15 januari boog de jury - Thijs Biersteker van Wieden + Kennedy, Remy Kurpershoek van BSUR en Christiaan Ruesink, hoofdredacteur AD –  zich over de inzendingen. Lezers van het AD hebben via een online vragenlijst hun mening gegeven. De inhakers zijn beoordeeld op concept (past het concept bij het merk en de doelgroep), creativiteit (is de inhaker origineel en onderscheidend) en de Royalty factor (heeft de inhaker een koninklijke uitstraling). De inhakers zijn gemaakt voor in het AD. 
 
De inhaker van THEY is als beste beoordeeld en wordt gratis geplaatst in het AD. Daarnaast wint THEY een lang weekend naar Londen. Op de tweede en derde plaats zijn geëindigd Door Vriendschap Sterker en Scheepens Reclame Adviseurs met respectievelijk campagnes voor Resto van Harte en Ikea. 
‘De inhaker voor Vodafone speelt met zijn simplicity goed in op het thema van de wedstrijd. THEY heeft goed nagedacht over het concept en de uitvoering. Dat maakt deze inhaker zo sterk’, volgens Christiaan Ruesink, hoofdredacteur AD.