Twee Dutch Promo Awards voor Discovery Channel
29-05-2012 (08:37) - Awards
Discovery Channel is bekroond met twee Dutch Promo Awards. De Baker Boys promo sleepte de prijs binnen in de categorie documentaire en de Deadliest Catch promo won in de categorie reality.
In de Baker Boys promo zien we een aantal Amerikaanse soldaten om beurten in de camera kijken. Ze willen iets zeggen, maar bedenken zich op het laatste moment. Er klinken schoten. Verder is er niets. Aan het eind verschijnt de tekst in beeld: ’Jaren vochten ze samen aan het front. Luister naar hun verhalen.’ De promo ademt vertwijfeling en de stilte maakt hem beklemmend. De promo werd gemaakt door Creative Manager Rene Andreasi-Bassi en Promo Producer Christian van den Heuvel. In Baker Boys volgt Discovery Channel een peloton Amerikaanse soldaten tijdens hun uitzending in Afghanistan. Eerder dit jaar won de Baker Boys een prestigieuze Promox Award.
De Deadliest Catch promo, geproduceerd door Promo Producer Martijn Bakker, is een mooi gedragen promo vol melancholie en prachtige beelden van een ijskoude, mistige Bering Zee. De kapiteins laten afwisselende emoties zien van extreme uitputting tot heroïsche overwinning. Terwijl het water met bakken tegelijk over het dek slaat, kabbelt de muziek bitterzoet door. De muziek past perfect bij de sfeer van het programma en nodigt uit tot kijken. Het nummer is naderhand vele malen aangevraagd door kijkers en radiozenders.