Universal Media grote winnaar bij AMMA’s
11-05-2012 (08:17) - Awards
Gisteravond zijn de AMMA Awards uitgereikt. Grote winnaar van de avond bleek Universal Media dat voor de tweede keer Mediabureau van het Jaar werd. Ook OMD, Mindshare, Media Republic en Volkswagen vielen in de prijzen. De Carl Lipp-prijs ging dit keer naar Marco Gijsen van Discovery Networks Benelux.
Mediabureau van het jaar
Winnaar: Universal Media
Nominatie: Mediacom
Beste Media- en Middelenstrategie
Winnaar: Vodafone The Voice Of Holland - OMD
Nominatie: Renault Nuchtere logica - OMD
Nominatie: .Microsoft Every Cloud has a silver lining – Universal Media
Beste Single Mediastrategie
Winnaar: Glenfiddich Challenge 2011 – Discovery Networks Benelux
Nominatie: Plan Nederland Love for sale – Be Viacom
Nominatie: Stop Aids Now Suitcase campagne – De Media Maatschap
Beste Interactieve Mediastrategie
Winnaar: Axe Heaven on Earth – Mindshare, Media Republic
Nominatie: Vodafone Thuiscoach app TVOH - OMD, Talpa, RTL Nederland
Nominatie: Chocomel Het kloppend hart van een love brand - Mec
Nominatie: Volkswagen Passat Nogal vol van zichzelf – MediaCom, Achtung!
Beste Mediastunt
Winnaar: Triodos Tickertape - ZenithOptimedia
Nominatie: Hema Mega Push-up BH - Doom&Dickson
Nominatie: KLM Tile en Inspire – DDB / Tribal DDB
Beste Media Innovatie
Winnaar: Digital Media Auditing - Hottraffic
Nominatie: Thuiscoach app TVOH - Vodafone, OMD, Talpa, RTL Nederland
Media-adverteerder van het jaar
Winnaar: Volkswagen
Nominatie: KLM
Nominatie: Vodafone
YIM Mediatalent van het jaar
Winnaar: Jos Eggink – MPG Nederland
Nominatie: Joël de Baat – Universal Media
Nominatie: Carola Versluijs - Initiative
Nominatie: Evert Eijffinger - Mec
Exploitant van het jaar
Winnaar: Adfactor
Nominatie: Discovery Networks Benelux
Nominatie: Q-music
Carl Lipp-prijs
Winnaar: Marco Gijsen - Discovery Networks Benelux
Nominatie: Jacco Hornes - Sky Radio
Nominatie: Martijn Regtvoort – de Persgroep
Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Winnaar: Het Buitenreclame Onderzoek 2011 – Jic Buitenreclame
Nominatie: Het gevoel van de consument – Sanoma Media
Hans du Chatinier-prijs voor studenten
Winnaar: Location Based Advertising in supermarktsetting – Arief Ernst Hühn