Windpark Nijmegen-Betuwe wint Communicatieprijs Nijmegen 2016
11-11-2016 (12:21) - Awards
De Communicatieprijs Nijmegen is dit jaar gewonnen door Windpark Nijmegen-Betuwe. Het gaat om de campagne rondom het realiseren van een eigen windpark van en voor burgers van Nijmegen.
Volgens de vakjury was de campagne zeer compleet, met een authentieke en innovatieve aanpak. Daarbij werden doelgroepen op alle niveaus bereikt. Ook het tastbare resultaat, dat de eigen verwachtingen overtrof, sprak de jury aan.
De uitreiking van de Nijmeegse 'communicatie-Oscars' vond plaats op donderdag 10 november. 22 projecten dongen mee naar de prijs voor het mooiste communicatieproject van de regio. Zo’n 160 bezoekers kwamen af op de prijsuitreiking in het Montessori College Nijmegen. De vijf beste projecten mochten zich gisteravond nog één keer presenteren. Een vakjury koos uiteindelijk voor Windpark Nijmegen-Betuwe als beste communicatieproject.
publieksprijs
De inzendingen dongen ook mee naar de themaprijs en publieksprijs. Voor de publieksprijs kon voorafgaand aan het evenement online worden gestemd op alle inzendingen. Ruim 3.000 mensen brachten een stem uit, waaruit de top vijf rolde. Deze vijf projecten werden tijdens de avond door filmpjes in het zonnetje gezet. Het publiek bracht een laatste stem uit en koos voor Splash your City Nijmegen, de organisatie van het eerste stadswaterglijbaan-evenement in Nederland.
themaprijs
Het thema van dit jaar was ‘onderwijs’ en daarom kozen vertegenwoordigers van de communicatiestudieverenigingen Babylon, Mycelium en SV Ruis uit alle inzendingen hét project dat het beste de verbinding legt tussen theorie en praktijk. Dat was de lancering van de nieuwe corporate identity van verzekeraar Bovemij.