
180 Global-duo verhuist naar LePub Amsterdam
LePub Amsterdam versterkt het creatieve en managementteam. Het creatieve boetiekbureau van Publicis Groupe benoemt Kika Douglas als Chief Creative Officer (CCO) en Karen Ballenden als General Manager (GM). Beiden maken de overstap van 180 Global in Amsterdam.
Op de foto: Kika Douglas (links) en Karen Ballenden
De nieuwe CCO Kika Douglas vervulde bij 180 Global dezelfde functie, en bouwde gedurende haar carriere een passie voor data, social trends, cultuur en storytelling op. Zeventien jaar lang werkte ze samen met grote merken in onder andere de sport-, auto- en drankenindustrie. Haar projecten hebben meerdere interantionale prijzen gewonnen, waaronder 15 Cannes Lions en 2 Grand Prix.
Kika Douglas, Chief Creative Officer bij LePub Amsterdam, zegt hierover: "Ik ben ontzettend blij om deel uit te maken van het team van LePub Amsterdam. Ik hoop veel toe te voegen door creativiteit en innovatie naar een nog hoger niveau te tillen en onze groei te versnellen door topkwaliteit te leveren."
Karen Ballenden was bij 180 Global werkzaam als Business Director. Eerder leverde zij bekroond werk in Afrika, Azië, Europa en het Midden-Oosten. "Aansluiten bij LePub Amsterdam is een belangrijke stap voor mij. Het leiden van zo'n getalenteerd team is een spannende uitdaging, en ik blijf trouw aan de basisprincipes die het bureau altijd hebben gedefinieerd: het slim combineren van data, creativiteit, design, innovatie en technologie."
De eerste shortlist van Cannes Lions 2025 was voor LePub Amsterdam gelijk veelbelovend. Het bureau zag zijn naam drie keer terug op de Innovation-lijst voor twee campagnes die het maakte voor Philips.