Accenture Interactive betreedt creatieve arena
29-11-2018 (10:33) - Bureaus
Accenture Interactive versterkt zijn managementteam met drie mensen uit de creatieve sector. Met de aanstelling van Gijs de Bruijn als Strategy Director en Martijn van Marle en Peter van Rij als Executive Creative Directors haalt de agency-tak van Accenture alle benodigde kennis en expertise in huis om een volledige suite aan digitale-marketingservices en merkervaring te leveren aan klanten. De indiensttreding van de drie gaat op 1 januari 2019 in.
De Bruijn is geen onbekende in de creatieve sector en maakt de overstap van Selmore, waar hij eerst Strategy Director en later Managing Director Strategy was. Hij brengt op het gebied van branding, advertising, strategieplanning, cross-mediaprojecten en direct marketing een schat aan ervaring mee naar Accenture Interactive. Eerder werkte De Bruijn voor verschillende bureaus, waaronder MRM//McCann, TBWA en Publicis, en voor ING. Hij stond aan de basis van diverse merkpositioneringen voor onder meer ABN AMRO, ŠKODA, Lotto en DeLaMar Theater, en bekende Selmore-campagnes, waaronder de Bavaria 0.0%-campagne met Charlie Sheen, Audi’s Road to Zero en ASN Bank.
De nieuwe Executive Creative Directors van Accenture Interactive behoren als duo al jaren tot de top van de Nederlandse creatieve sector. Zij werkten tot voor kort bij Ogilvy, waar zij de rol vervulden van Chief Creative Officers. Daarvoor werkten ze elf jaar als Creative Directors bij TBWA\NEBOKO.
Van Marle en Van Rij zijn samen nauw betrokken bij een aantal van de bekendste Nederlandse langetermijncampagnes: de drie vrienden van Amstel, de Albert Heijn-campagne met de supermarktmanager, en de geschikt/ongeschikt-campagne van de Landmacht. Daarnaast boekten ze internationaal succes met campagnes voor HEINEKEN, Philips, Ford en Amnesty.
ultrasterk creative directieteam
“Met de toevoeging van deze nieuwe, creatieve capaciteiten aan ons team versterken we onze positie als echte digital experience agency”, zegt Ron Vrijmoet, Managing Director Accenture Interactive. “Met de combinatie van Gijs, Martijn en Peter en onze huidige Service- en Productdesign Director Nick Muller hebben we een ultrasterk creative directieteam om onze klanten te helpen hun doelgroepen van de beste merkervaringen te voorzien.”
emotioneel aansprekende campagnes neerzetten
Gijs de Bruijn, de nieuwe Strategy Director: “De klantervaring is de manifestatie van de merkbelofte geworden. Accenture Interactive is een nieuw soort bureau dat creativiteit mixt met een stevige technologische basis. De ontwikkelingen in de creatieve industrie zijn in een stroomversnelling geraakt en het is voor mij een logische volgende stap om onderdeel te worden van een fundamenteel nieuwe aanpak van experience marketing.”
Martijn van Marle: “Als creatief team weten we als geen ander hoe je emotioneel aansprekende campagnes neerzet. Dat gaan we combineren met een aantal van de beste data- en technologie-experts die innovatieve digitale oplossingen ontwerpen. Zet mensen met een diversiteit van talent bij elkaar en er gebeuren gegarandeerd mooie dingen.”
foto
Accenture Interactive Creative Director Team
vlnr: Nick Mueller, Peter van Rij, Gijs de Bruijn, Martijn van Marle