Adnight volgend jaar ook in Europese hoofdstad van de reclame
ADNIGHT - de welbekende open avond voor de creatieve industrie - zal volgend jaar op 8 mei 2025 voor het eerst in Londen plaatsvinden. Onlangs maakte de organisatie bekend ook in Brussel een event te organiseren.
De Amsterdamse editie van ADNIGHT trekt jaarlijks 6.000 bezoekers en is daarmee een groot succes. Dit is mede te danken aan het 'kitchen review'-format, waarbij marketeers, talenten en vakgenoten een kijkje krijgen achter de schermen van bureaus. De organisatie breidt dit concept nu uit naar andere steden en introduceert een franchisemodel voor nieuwe initiatiefnemers.
ADNIGHT Londen wordt door de organisatie zelf opgezet, met een lokaal team dat verantwoordelijk is voor bureaurelaties, werving en partnerships. "Gesprekken met Londense bureaus en partners lopen al langer en de reacties zijn heel positief. Maar de wensen en uitdagingen hier zijn anders dan in Amsterdam," zegt Denise Willigers, oprichter van ADNIGHT. "Met een lokaal team van mensen uit de industrie spelen we in op de specifieke wensen van de Londense markt."
Londense bedrijfscultuur
In Londen richt ADNIGHT zich daarom meer op hubs waar veel bureaus gevestigd zijn, zoals Central London, East London, Southwark en Soho, om reistijden binnen de stad te beperken. Daarnaast is ervoor gekozen om het evenement op een donderdag te organiseren, passend bij de Londense kantoorcultuur, waar de meeste medewerkers van dinsdag tot en met donderdag op kantoor aanwezig zijn.
Het concept blijft verder hetzelfde als in Amsterdam en Brussel: een laagdrempelige avond waar bezoekers en bureaus elkaar kunnen ontmoeten en de creatieve industrie als geheel kunnen vieren. De organisatie wil voor kerst de eerste deelnemende bureaus bekendmaken.
De kaartverkoop voor ADNIGHT Londen gaat in februari 2025 van start via de Engelse website.