Contentmarketingbureau Matter gaat verder onder één vlag

Contentmarketingbureau Matter gaat verder onder één vlag

16-10-2025 (11:00) - Bureaus

Matter gaat verder onder één naam in Nederland, België en de VS. Daarmee verdwijnen de labels MPG, SOCIAL.INC, Gicom en Matter New York. Tegelijkertijd kiest het contentmarketingbureau voor een scherpere focus op content voor merken en retailmedia, waar mens en technologie samenkomen.

Bij de vernieuwde contentcreatie voor merken en retailers werkt Matter met AI-gedreven workflows voor de versnelling en personalisering, van slimme agents tot agentic processen. De mensen van Matter voegen daar creativiteit, relevantie en impact aan toe. 

Angelique de Hont, managing director van Matter, zegt het volgende over de aangescherpte werkwijze: "De markt vraagt om focus. Eén merk, één duidelijke koers: content die waarde creëert. Vooral in retailmedia liggen enorme kansen. Wij helpen retailers al jaren om hun bereik te verzilveren met kwalitatieve content, dat zetten we nu groots door. Met AI als versneller en menselijke creativiteit als garantie voor betekenis."

Matter is sinds 1972 actief als contentmarketingbureau. In Nederland, België en de VS werken in totaal ruim honderd medewerkers voor meer dan dertig klanten, zoals Albert Heijn, MediaMarkt en ANWB.

 


Media

Marketing

Economisch